ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語学部紀要
  4. 第25号

日本語教師の実践的コミュニケーション能力に関する覚書

https://doi.org/10.32286/00026160
https://doi.org/10.32286/00026160
9f72cf23-2795-4c1d-8d82-03aba243a119
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20211000-05.pdf KU-1100-20211000-05.pdf (711.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-17
タイトル
タイトル 日本語教師の実践的コミュニケーション能力に関する覚書
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32286/00026160
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル An Interim Report on the Practical Communicative Skills of Japanese-Language Teachers
著者 嶋津, 百代

× 嶋津, 百代

WEKO 34889
e-Rad 90756868
ORCID iD 0000-0002-9230-1358

嶋津, 百代

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 50214
姓名 Shimazu, Momoyo
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 In this interim report based on my recent research, I highlight the need for further investigation of the practical communicative skills of Japanese-language teachers, which although considered important, have to date received little analytical attention. In order to research such skills, three basic questions need to be addressed: (1) What practical communicative skills do Japanese-language teachers have? (2) How are practical communicative skills developed in the education of Japanese-language teachers, and (3) How can practical communicative skills be evaluated? I further propose that answers for these questions should be sought in the following contexts: (1) classroom management, (2) classroom activities, (3)student consultations, and (4) small talk during class time. In the report, I suggest the development of educational materials for inexperienced teachers that draw on real-world examples of classroom dialogues between teachers and students showing where and when a teacher's practical communicative skills are required. These educational materials will be useful, not only for educating Japanese-language teachers, but also for teachers of other languages or fields in which practical communicative skills are required.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は、JSPS科研費20K00713の助成を受けて執筆したものである。
書誌情報 関西大学外国語学部紀要 = Journal of foreign language studies

巻 25, p. 69-77, 発行日 2021-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18839355
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12450939
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese-language teacher
キーワード
主題Scheme Other
主題 Practical communicative skills
キーワード
主題Scheme Other
主題 Classroom interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:38:06.827698
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3