WEKO3
アイテム
ブータンの大学との国際共修プログラム実践と教育的価値に関する考察
https://doi.org/10.32286/00025456
https://doi.org/10.32286/000254564cecc213-15e3-4d38-a373-35423da4b6ce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-10-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ブータンの大学との国際共修プログラム実践と教育的価値に関する考察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.32286/00025456 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on the Practice and Educational Value of an International Co-learning Program with a Bhutanese University | |||||
著者 |
草郷, 孝好
× 草郷, 孝好× 長谷川, 伸 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 49017 | |||||
姓名 | Kusago, Takayoshi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 49018 | |||||
姓名 | Hasegawa, Shin | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国際化の進展に対応できる国際的視野を持ち、異文化と共生できる社会づくりに資する若者を育成するためには、大学教育の中に、これまでにはない新しいタイプの教育方法を開発する必要があり、その1つが国際共修プログラムの開発である。本論は、新しい教育方法として、関西大学がブータンのロイヤルティンプーカレッジと共同で開発し、試行した国際共修プログラム(MSBI@BT)を取り上げ、プログラムの概要と参加学生への教育的価値について、教育効果評価尺度と定性データをもとにして論じる。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | To nurture young people from an international perspective who can respond to the advancement of globalization and contribute to the creation of an intercultural society, it is important to develop a new method in tertiary education, one of which is the development of international co-learning programs. This paper focuses on the International Co-Learning Program (MSBI@BT : Making Sustainable Society By Interaction at Bhutan), which was developed and piloted by Kansai University in collaboration with Royal Thimphu College in Bhutan, as a new educational method, and discusses the outline of the program and its educational value to participating students based on educational effectiveness evaluation scales and qualitative data. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本論文は、2018年度関西大学教育研究高度化促進費において、課題「ブータンにおける持続的コミュニティ創生国際共修プログラムの共同開発」として促進費を受けたプロジェクトの成果を公表するものである。 | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 53, 号 1, p. 47-68, 発行日 2021-09-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国際共修 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブータン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 持続的開発目標(SDGs) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育的価値 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 渡航・対面型 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンライン・遠隔型 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育効果評価尺度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | International co-learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bhutan | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sustainable Development Goals (SDGs) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational value | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | travel/face-to-face | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online/distance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational effectiveness evaluation scales | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |