ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1200 教育推進部
  2. 教育開発支援センター
  3. 関西大学高等教育研究
  4. 第10号

協同学習における動機づけ調整方略と行動的エンゲージメントの関連 : Relative Weight Analysisによる検討

http://hdl.handle.net/10112/16890
http://hdl.handle.net/10112/16890
dffb5974-8016-4bbf-b256-7cab99935263
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1200-20190331-06.pdf KU-1200-20190331-06.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-25
タイトル
タイトル 協同学習における動機づけ調整方略と行動的エンゲージメントの関連 : Relative Weight Analysisによる検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Relationship between motivational regulation strategies and behavioral engagement in cooperative learning : A Relative Weight Analysis
著者 梅本, 貴豊

× 梅本, 貴豊

WEKO 31025

梅本, 貴豊

Search repository
田中, 健史朗

× 田中, 健史朗

WEKO 31026

田中, 健史朗

Search repository
矢田, 尚也

× 矢田, 尚也

WEKO 31027

矢田, 尚也

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 31028
姓名 Umemoto, Takatoyo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 31029
姓名 Tanaka, Kenshiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 31030
姓名 Yada, Naoya
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examined the relationship between motivational regulation strategies and behavioral engagement in cooperative learning using a relative weight analysis. By using relative weight analysis, the relative importance of multiple predictor variables in a regression model was clarified. A self-report questionnaire was administered twice to undergraduates who participated in a lecture including cooperative learning activities at two universities. In this study, five motivational regulation strategies were measured : active interaction, task value, enhancement of the sense of duty, self-consequating, and structuring learning activities. The results of the relative weight analysis indicated that active interaction strategies and behavioral engagement (Time 1) were more effective in behavioral engagement (Time 2) than the other four motivational regulation strategies. The effects of motivational regulation strategies on behavioral engagement in cooperative learning were discussed in light of the present findings.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、科学研究費助成事業(若手研究 (B)課題番号 : 16K17320)の助成を受けて行われた。
書誌情報 関西大学高等教育研究

巻 10, p. 55-63, 発行日 2019-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856389
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12626037
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学教育開発支援センター
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ調整方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 協同学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 行動的エンゲージメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 relative weight analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己調整学習 / motivational regulation strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 cooperative learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 behavioral engagement
キーワード
主題Scheme Other
主題 relative weight analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-regulated learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 18:56:53.017666
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3