ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 総合情報学部
  3. 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要
  4. 第45号

大学のゼミ活動とキャリア形成:卒業生のライフストーリーから

http://hdl.handle.net/10112/10897
http://hdl.handle.net/10112/10897
0c047643-9627-4d4f-a98e-cefcfa69a615
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20170325-02.pdf KU-1100-20170325-02.pdf (618.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-04-06
タイトル
タイトル 大学のゼミ活動とキャリア形成:卒業生のライフストーリーから
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Career Development through University Seminar Activities: Analyzing a Graduate’s Life Story Interview
言語 en
著者 岸, 磨貴子

× 岸, 磨貴子

WEKO 23455

ja 岸, 磨貴子

Search repository
久保田, 賢一

× 久保田, 賢一

WEKO 44134
e-Rad 80268325

ja 久保田, 賢一

en Kubota, Kenichi

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 23457
姓名 Kishi, Makiko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の目的は,大学のゼミ活動と卒業後のキャリア形成がどのように関連しているのかを大学卒業後10年たった卒業生 1名のライフストーリーインタビューをもとに明らかにすることである.大学のゼミ活動は多様であり一概にゼミ活動とキャリアの関係を紐解くことはできない.しかしながら,ゼミという少人数で,ゼミ生の興味・関心や問題意識基づいて学生主体の活動に最長 2年間同じ学生(ゼミ生)とともに過ごすという経験がその後のキャリアに何か相互に作用する可能性は高い.そこで本研究では,ゼミ入室から卒業後10年間のキャリアについてライフストーリーインタビューを行い,時間が継続する中で研究協力者がどのように変化したかを複線経路等至性モデル(TEM)に基づいて明らかにする.
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This research clarifies the relation between the career development of a graduate and her seminar experiences at university; this is done by analyzing the interviews of a woman ten years after her graduation. Since seminars involve a variety of activities, it is difficult to find a cause–effect relationship between the styles of seminar and career development. However, it is evident that seminar experiences, where students together engage in self-directed learning, under a particular instructor in open-ended learning environments over two years may have a strong impact on their career development. The authors employed Trajectory Equifinality Modeling (TEM) based on the life story interviews of a graduate who became a dentist and worked at both her clinic and at an international NGO in Myanmar. TEM will illustrate how the graduate’s university seminar experiences influenced her to pursue her current career by focusing on her transformation timeline.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 JSPS科研費 JP15K12430
書誌情報 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要

巻 45, p. 1-22, 発行日 2017-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1341156X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10484636
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 高等教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゼミ
キーワード
主題Scheme Other
主題 複線経路等至性アプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライフストーリー
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャリア
キーワード
主題Scheme Other
主題 higher education
キーワード
主題Scheme Other
主題 seminar
キーワード
主題Scheme Other
主題 Trajectory Equifinality Modeling (TEM)
キーワード
主題Scheme Other
主題 life story
キーワード
主題Scheme Other
主題 career
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:42:00.174500
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3