ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

英語学習における動機付け:多様なアプローチに向けて

http://hdl.handle.net/10112/6872
http://hdl.handle.net/10112/6872
2cbd9b0d-a08f-4c4c-96c5-6dde209bfd98
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20030630-01.pdf KU-1100-20030630-01.pdf (1.5 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-07-10
タイトル
タイトル 英語学習における動機付け:多様なアプローチに向けて
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル English Learning Motivation : Towards Multiple Approaches in the New Century
著者 中田, 賀之

× 中田, 賀之

WEKO 20367

中田, 賀之

Search repository
木村, 裕三

× 木村, 裕三

WEKO 20368

木村, 裕三

Search repository
八島, 智子

× 八島, 智子

WEKO 20369
e-Rad 60210233

八島, 智子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20370
姓名 Nakata, Yoshiyuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20371
姓名 Kimura, Yuzo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20372
姓名 Yashima, Tomoko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 In the 1990s the study of L2 motivation provided a variety of directions which have not been seen in the traditional social psychological approach, and further continues to expand to wider directions in this new century. As Dornyei and Schmidt (2001) suggest, "L2 motivation research has reached maturity" and "the motivational basis of second language acquisition is a fertile ground for investigation" (p. ix). Unfortunately, however, in Japan we have not seen L2 motivation studies embodying variety of topics and methods so far. Our aim is thus to offer some of the current thinking on L2 motivation and to outline a number of exciting and potentially fruitful future research directions. First, we discuss what motivation is, why we work on motivation, and what we should pay attention to in motivation research. Then, we spotlight motivation research from three different perspectives (socio-cultural/situational, social constructivist, and social-psychological) that have received little attention in L2 motivation field in Japan.
書誌情報 JACET Kansai Journal=JACET 関西紀要

巻 7, p. 1-20, 発行日 2003-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18802281
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12398078
権利
権利情報 (C) 大学英語教育学会(JACET)関西支部 大学英語教育学会(JACET)関西支部の許諾を得た上で、CiNiiのデータを引用しています。\nhttp://ci.nii.ac.jp/naid/110008675201
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 大学英語教育学会関西支部
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機付け
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会文化的アプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 状況論的アプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会心理学
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会的構成主義
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:39:06.916192
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3