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社会的イノベーションとしての広告理解 : アメリカ広告史に残る30の事例からの分析と考察
http://hdl.handle.net/10112/4838
http://hdl.handle.net/10112/48386e5caab7-ad7d-4b16-a318-992ca50b02e1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2011-08-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 社会的イノベーションとしての広告理解 : アメリカ広告史に残る30の事例からの分析と考察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Advertising as a social innovation; An analysis of specific cases in American advertising history thirty(30) cases | |||||
著者 |
水野, 由多加
× 水野, 由多加 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 18966 | |||||
姓名 | Mizuno, Yutaka | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This article researches advertising by studying specific cases in American advertising history from the 20th century from the viewpoint macro socio-psychology. The author tries to show that successful advertising relies on a combination the product and its social value rather than effective advertising appeal itself,and can be called an institutional (social)innovation. This notion has rarely been studied. Many researches treat advertising as an exit medium for innovation; however,this paper provides a supplemental view point of innovation research,and tries to bridge the gap between macro socio-psychological or cultural consumption studies and economic or management research. 本稿の目的は、20世紀アメリカ広告の歴史的事例分析をマクロ社会心理的に行う広告研究である。その帰納的に見出される観察知見は、社会的(制度的)イノベーション(innovation) と呼び得るものであり、従来隠されていた「広告の社会価値結合」という特質を明確にした。広範に経済学・経営学の中で扱われるイノベーション研究に対して、この知見は、補完的なイノベーション論の視点を詳細化し、また従来無視されがちであったマクロ社会心理研究、あるいは消費文化研究と経済・経営学研究の架橋の可能性も併せて示すものである。 | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 42, 号 1, p. 93-128, 発行日 2010-11-05 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Advertising | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Innovation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social innovation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Value creation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | History of American Advertising | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Advertising and Economics | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Economics and Advertising | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Commercial innovation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Macro social psychology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Consumption culture | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | イノベーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会的イノベーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 価値創造 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アメリカ広告史 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告と経済学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経済学と広告 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コマーシャル・イノベーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マクロ社会心理 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費文化 |