WEKO3
アイテム
伝統産業におけるブランド戦略 : 淡路島線香産業の事例研究
https://doi.org/10.32286/00027664
https://doi.org/10.32286/0002766478958a9f-896b-4b37-b195-772796c28f68
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-12-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 伝統産業におけるブランド戦略 : 淡路島線香産業の事例研究 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.32286/00027664 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Branding Strategy in Traditional Industry : A Case Study of the Incense Industry on Awaji Island | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
上野, 恭裕
× 上野, 恭裕 |
|||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | わが国には多くの伝統産業が存在する。それらの伝統産業は産地を形成し、地域社会に深く結びつき、長期存続を果たしてきた。しかしながら時代の流れとともに、多くの産地が存続の危機を迎えている。一方で、生き残りをかけて様々な取り組みも行われている。地域を活性化するためにも、また日本の伝統文化を継承するためにも、伝統産業の存続は重要な課題である。地域の伝統産業が生き残るために、どのような戦略が必要であろうか。本稿では淡路島の線香産業の事例を紹介し、伝統産業存続の条件についての考察を行う。 | |||||
言語 | ja | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Japan has many traditional industries. These industries have formed industrial clusters. They are deeply connected to the local community, and have achieved long-term survival. However, consumer lifestyles and production systems have changed in recent years. As a result, many traditional local industries are in a crisis of survival. By contrast, some traditional local industries have made efforts to survive. The survival of traditional local industries is an important issue for revitalizing local community and inheriting Japanese traditional culture. What kind of strategy is needed for a traditional local industry to survive? This paper presents a case study of the incense industry on Awaji Island, and we discuss the factors favoring survival for the traditional local industry. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 関西大学社会学部紀要 巻 54, 号 1, p. 97-117, 発行日 2022-09-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
言語 | ja | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブランド戦略 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 競争優位 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 伝統産業 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 線香産業 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネットワーク | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | branding strategy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | competitive advantage | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traditional industry | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | incense industry | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | network | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |