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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第28巻 第3号

The Effects of the Country of Origin on the Evaluation of Products : A State of the Art Review and Research Propositions

http://hdl.handle.net/10112/00022487
http://hdl.handle.net/10112/00022487
e7c6c5ce-9882-43b0-8f6d-d8c42ab7aa5e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-19970325-02.pdf KU-1100-19970325-02.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-02-01
タイトル
タイトル The Effects of the Country of Origin on the Evaluation of Products : A State of the Art Review and Research Propositions
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Emmanuel, Chéron

× Emmanuel, Chéron

WEKO 43846

Emmanuel, Chéron

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Jan, Propeck

× Jan, Propeck

WEKO 43847

Jan, Propeck

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概要
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿では,原産国が製品の評価に及ぼす効果に関する研究が概観され,検討されている。この主題についての多くの研究の成果を集約すれば,全般的に有意義な効果が存在することを確証できる。とりわけ製品の知覚された品質は,購買意図よりも原産国の影響を受けやすい。研究の中では種々さまざまな実証的な情況が扱われているが,以下の六つの媒介変数を確認することができる。1)小売店の信望, 2)価格水準, 3)保証,払い戻し,アフターサービスの水準, 4)ブランドネームの信望,5)製品の親近度, 6)組み立て国。国イメージおよび製品の知覚された品質についての二つの測度を検討したうえで,確認的因子分析法と日本のビジネスマンの標本を用いて,それらを二つの明確な多次元構成概念として妥当化すべきことを提唱している。提唱された以下の六つの構成概念の間の構造的な関係に関して極度に単純化したモデルを提示して検討がなされている。1)国イメージ, 2)製品の知覚された品質, 3)商業的環境, 4)製品の知覚された価値, 5)取引条件, 6)購買意図。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The research on the effect of the country of origin on the evaluation of products is reviewed and discussed in this article. The convergence of the results of many studies on the subject confirms the existence of an overall significant effect. More specifically, perceived quality of the product is relatively more affected by the country of origin than the intention to purchase. In spite of the wide variety of empirical context covered in the research, the following six moderating variables can be identified: 1) Prestige of the retail outlet, 2) Price level, 3) Level of warranty, reimbursement, after-sale service, 4) Prestige of the brand name, 5) Degree of product familiarity, and 6) Country of assembly. Both measures of the country image and perceived quality of the product are discussed and it is proposed that they should be validated as two distinct multi-dimensional constructs using confirmatory factorial analysis and a sample of Japanese businesspeople. A parsimonious model is presented and discussed with proposed structural relationships among the six following constructs : 1) Country image, 2) Perceived quality of the product, 3) Commercial environment, 4) The perceived value of the product, 5) Conditions of the transaction, and 6) Purchase intention.
書誌情報 関西大学社会学部紀要

巻 28, 号 3, p. 17-40, 発行日 1997-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 原産国
キーワード
主題Scheme Other
主題 研究の概観
キーワード
主題Scheme Other
主題 国イメージ
キーワード
主題Scheme Other
主題 製品の知覚された品質
キーワード
主題Scheme Other
主題 構造モデルの提唱
キーワード
主題Scheme Other
主題 Country of origin
キーワード
主題Scheme Other
主題 review of studies
キーワード
主題Scheme Other
主題 country image
キーワード
主題Scheme Other
主題 perceived quality of products
キーワード
主題Scheme Other
主題 structural model proposition
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主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
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Ver.1 2023-05-15 16:59:39.522036
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