ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第31巻 第2・3合併号

郵送調査における返送率を左右する効果要因 : 返送促進要因としての予告状および督促状の送付

http://hdl.handle.net/10112/00022383
http://hdl.handle.net/10112/00022383
56eec31e-1d09-4cfd-af32-2d02789a96c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20000325-06.pdf KU-1100-20000325-06.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-01-14
タイトル
タイトル 郵送調査における返送率を左右する効果要因 : 返送促進要因としての予告状および督促状の送付
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Factors Influencing the Return Rates in Mail Surveys : Effects of Pre-notification and Reminder Postcards
著者 林, 英夫

× 林, 英夫

WEKO 43759

林, 英夫

Search repository
大石, 準一

× 大石, 準一

WEKO 43760

大石, 準一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 43761
姓名 Hayashi, Hideo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 43762
姓名 Ohishi, Junichi
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は質問紙の返送率に及ぼす予告状と督促状の送付効果を明らかにするために,いくつかの条件を設定して実施された。統制条件では予告状も督促状も送付されなかったが,その他の実験条件では予告状ないし督促状を1回以上送付した場合の効果が検討された。その結果,予告状ないし督促状を送付すると,それを送付しない統制条件下でよりも返送率が有意に高かった。また予告状を1回送付した場合の返送率は督促状1回を送付した場合の返送率とほぼ等しく,米国で実施された郵送調査と一致する結果であった。本研究の結果によれば,質問紙の返送率を増加するには予告状や督促状を2回以上送付する必要のあること,質問紙の発送日と返送締切日に対する予告状や督促状の発送時点を慎重に考慮すべきであることが示唆される。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examined the effects of pre-notification and reminder postcards on the return rates of a mail questionnaire. There were several conditions in this study. In the control condition the questionnaire was sent without a pre-notification or a reminder. The effects of a pre-notification and/or one or more reminders were examined in some of the other experimental conditions. When a pre-notification and/or reminder postcards were used, the return rates were significantly higher than those obtained in the control condition. It was found that the increase in the return rates attributed to the pre-notification was approximately equal to the increase resulting from one reminder. This replicates findings of mail surveys in the United States. Based on these findings, it is recommended that a pre-notification plus one or more reminders should be used in order to increase return rates. Also, studies should examine carefully the timing of the pre-notification and reminder(s) in relation to the delivery date of the questionnaire and the deadline for returning it.
書誌情報 関西大学社会学部紀要

巻 31, 号 2-3, p. 241-255, 発行日 2000-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 郵送調査法
キーワード
主題Scheme Other
主題 返送率
キーワード
主題Scheme Other
主題 予告状
キーワード
主題Scheme Other
主題 督促状
キーワード
主題Scheme Other
主題 mail survey
キーワード
主題Scheme Other
主題 return rates
キーワード
主題Scheme Other
主題 pre-notification
キーワード
主題Scheme Other
主題 reminder
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:01:25.146914
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3