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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第32巻 第3号

A Test of the Laroche Competitive Vulnerability Model of Cognitions, Attitudes, Intentions, and Behavior : An Application to Fast Food Outlets

http://hdl.handle.net/10112/00022352
http://hdl.handle.net/10112/00022352
d5b04264-02fd-4735-b085-613e3d725df8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20010330-01.pdf KU-1100-20010330-01.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-01-14
タイトル
タイトル A Test of the Laroche Competitive Vulnerability Model of Cognitions, Attitudes, Intentions, and Behavior : An Application to Fast Food Outlets
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Laroche, Michel

× Laroche, Michel

WEKO 43527

Laroche, Michel

Search repository
Teng, Lefa

× Teng, Lefa

WEKO 43528

Teng, Lefa

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿では、まず消費者によるブランド選択過程に関する理論についての文献が再検討されている。次いで「ラローシュ競合バルネラビリテイ・モデル」を紹介したうえで、カナダのモントリオールの消費者が現実に選択したファーストフードのデータを使用してこのモデルを検証している。最も人気がある3種類のファーストフードのデータに構造方程式モデルを適用したところ、これらファーストフード系列店の3対の組み合わせすべてに対しこのモデルが支持された。3種類のブランドを含むモデルに対する結果の適合度は良かったが、競合関係が2ブランドモデルよりも弱く、その効果がいくぶん低いことが明らかとなった。今後の研究に対する示唆が提示されている。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper first reviews the literature on theories regarding consumer brand selection processes and the role of competition within this process. It then introduces the Laroche competitive vulnerability model and then it tests this model using data on fast-food choices by actual consumers in Montreal, Canada. Using structural equation modelling, and the three most popular brands of fast-food, the model is supported for all three pairs of fast-food outlets. For the model containing the three brands, the results indicate a good fit, but the competitive relationships are weaker than for the two-brand models, indicating some dilution of competitive effects. Suggestions for future research are provided.
書誌情報 関西大学社会学部紀要

巻 32, 号 3, p. 1-19, 発行日 2001-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 競合バルネラビリティ・モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 ブランド選択過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 ファーストフード系列店
キーワード
主題Scheme Other
主題 構造方程式モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 Competitive vulnerability model
キーワード
主題Scheme Other
主題 brand selection process
キーワード
主題Scheme Other
主題 fast food outlets
キーワード
主題Scheme Other
主題 structural equation modelling
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
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Ver.1 2023-05-15 17:02:15.926500
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