WEKO3
アイテム
「旅行者モチベーション」および「旅行経験」の基本的特性の分析 : 旅行者行動に関して提示した仮説の検証の試み
http://hdl.handle.net/10112/00022265
http://hdl.handle.net/10112/00022265b9f4dda5-ed54-4f7c-b323-d15eca3c485d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KU-1100-20050330-06.pdf (2.9 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-01-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「旅行者モチベーション」および「旅行経験」の基本的特性の分析 : 旅行者行動に関して提示した仮説の検証の試み | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Analytical study of basic dimensions of motivation and experience of tourists : An approach to verifying the proposed hypotheses on tourist behavior | |||||
著者 |
佐々木, 土師二
× 佐々木, 土師二 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43300 | |||||
姓名 | Sasaki, Toshiji | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本稿は、旅行者行動に関して筆者(佐々木、2000) が提示した仮説の検証のための分析の結果を報告するもので、2部より構成されている。第1部では、旅行者モチベーションの5次元構造を確認するため、種々の因子分析的研究によって抽出されている因子の内容を再検討し、体系的に位置づけた。第2部では、大学生の旅行の「よい経験」と「わるい経験」について内容分析し、5次元に分類するとともに、消費経験の4特性の観点からの分析も行った。各部で、仮説を支持する結果が得られた。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper is aimed at testing a few hypotheses proposed by Sasaki (2000) and consists of two parts. The first part is a report of confirmatory analyses of five dimensions of tourist motivation. Factors obtained in several factor-analytical studies are re-analysed from the viewpoint of a five-dimensional structure of tourist motivation. In the second part, positive and negative travel experiences previously had by university freshmen are separetely content analyzed. Their experiences are categorized into five dimensions of travel experience, and into four elements of consumer experience. In each part, the proposed hypotheses are supported. | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 36, 号 3, p. 133-165, 発行日 2005-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 旅行者モチベーションの5次元構造 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 旅行経験の5次元 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費経験の4次元 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 因子分析的研究 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 内容分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | tourist motivation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | travel experience | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | factor-analytical study | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | content analysis | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | five-dimensional structure of tourist motivation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | five dimensions of travel experiences | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | four elements of consumer experiences | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |