ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 心理学研究科
  3. Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要
  4. 第7号

定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その7)

http://hdl.handle.net/10112/11324
http://hdl.handle.net/10112/11324
7e522785-cf35-460f-be20-b0d5fa66b953
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20170318-04.pdf KU-1100-20170318-04.pdf (576.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-07-05
タイトル
タイトル 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その7)
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Community Clinical Psychological Support of an Evening High school (VII)
言語 en
著者 松下, 秀平

× 松下, 秀平

WEKO 33120

ja 松下, 秀平

Search repository
中森, 涼太

× 中森, 涼太

WEKO 33121

ja 中森, 涼太

Search repository
植松, 大起

× 植松, 大起

WEKO 33122

ja 植松, 大起

Search repository
太田, 靖子

× 太田, 靖子

WEKO 33123

ja 太田, 靖子

Search repository
下枝, 里子

× 下枝, 里子

WEKO 33124

ja 下枝, 里子

Search repository
中谷, 汐里

× 中谷, 汐里

WEKO 33125

ja 中谷, 汐里

Search repository
中田, 行重

× 中田, 行重

WEKO 36709
e-Rad 00243858

ja 中田, 行重
ISNI

en Nakata, Yukishige

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33127
姓名 Matsushita, Syuhei
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33128
姓名 Nakamori, Ryota
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33129
姓名 Uematsu, Daiki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33130
姓名 Ota, Yasuko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33131
姓名 Shimo, Eriko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33132
姓名 Nakatani, Shiori
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 ある定時制高校への大学院生による地域臨床的な支援活動は今年で7年目となった。今年度も昨年度に引き続き「改訂版支援モデル(循環型)」に基づいて、相談活動や教室内支援、グループワークの実施、先生方との共有ファイルによる情報共有、広報活動を行った。また、新たな取り組みとして本支援活動を客観的なフィードバックを加えて考察するため、アンケート調査を実施した。本稿では、筆者らの活動内容について報告して考察するのに加え、アンケート調査による客観的なフィードバックからも活動内容について考察した。その結果、支援活動は生徒から概ね認知され、先生方からも評価も受けているが、先生方との連携を更に強めることが今後の課題として浮かび上がった。そのためには、先生方との日頃からの関係づくりが重要であることが示唆された。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 It has been 7 years since a team of graduate students began offering psychological support to an evening high school. This year, we continued to enhance the activities based on “the revised support model” (circulation type) from last year, supported students during class, produced a group project, shared information with teachers through shared files, and issued counseling room communications. In addition, as a new initiative, we conducted a questionnaire survey to consider this support activity with objective feedback. In this paper, in addition to reporting and discussing the activities of our authors, we also considered the content of activities from objective feedback by questionnaire survey. It was concluded that, although our activities are mostly acknowledged and needed by the students and teachers, it is important to make use of any contact with the teachers to enhance relationships with them.
書誌情報 Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要

巻 7, p. 19-28, 発行日 2017-03-18
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12590224
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻
キーワード
主題Scheme Other
主題 定時制高校
キーワード
主題Scheme Other
主題 アンケート
キーワード
主題Scheme Other
主題 グループワーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 evening high school
キーワード
主題Scheme Other
主題 questionnaire
キーワード
主題Scheme Other
主題 group work
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 18:53:01.290293
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3