WEKO3
アイテム
心理的変化のモデル化 -3回の縦断データを対象とした潜在差得点モデル-
http://hdl.handle.net/10112/10449
http://hdl.handle.net/10112/10449082baef9-c901-48a8-aefd-fc9a0c3dd0ce
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2016-10-20 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 心理的変化のモデル化 -3回の縦断データを対象とした潜在差得点モデル- | |||||
| 言語 | ja | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| アクセス権 | ||||||
| アクセス権 | open access | |||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
| その他のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | Modeling of Psychological Change : Latent Difference Score Model for Three Wave Longitudinal Data | |||||
| 言語 | en | |||||
| 著者 |
清水, 和秋
× 清水, 和秋× 三保, 紀裕× 紺田, 広明× 花井, 洋子× 山本, 理恵 |
|||||
| 概要 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | The purposes of this paper were to develop the latent difference score model for three wave longitudinal data and to apply this method to examine the trajectories of two aspects of “the view of learning” in the freshman. Longitudinal data were collected at April, May, and June in the class of introductory psychology. Using simultaneous latent difference score model for two groups of 143 male and 136 female students, the means of factor scores at three waves were estimated. The means of “the acquisitive attitude for credits” were up at June. The trajectory patterns of “the seeking the self-development” were different. These results were discussed with consideration of the methodological issues on longitudinal research. | |||||
| 言語 | en | |||||
| 書誌情報 |
ja : 関西大学心理学研究 巻 2, p. 19-28, 発行日 2011-03 |
|||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
| 収録物識別子 | 21850070 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA12471688 | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 関西大学大学院心理学研究科 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | structural equation modeling | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | difference score | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | longitudinal research | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | factor score | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | developmental change | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 関西大学 | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Kansai University | |||||