WEKO3
アイテム
学びを動機づける「正統性」の認知-参加としての学びの基本構造-
http://hdl.handle.net/10112/7040
http://hdl.handle.net/10112/7040e15edd5a-c325-46cd-a300-1bfb836caf1f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-09-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学びを動機づける「正統性」の認知-参加としての学びの基本構造- | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Recognition of Authenticity that Motivates Learning .-Basic Structure of Learning as Participation- | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
田中, 俊也
× 田中, 俊也× 前田, 智香子× 山田, 嘉徳 |
|||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Learning could be defined as the activities of participation to the community that the learner recognizes Legitimacy or Authenticity of the community.Based on the LPP(Legitimate Peripheral Participation) theory,five factors that constitute Authenticity had been brought to light; Feeling of social contribution, Affirmative feeling, Altrustic feeling,feeling of Self enhancement, and Feeling of Stability. Those factors could be reconfirmed in the study of qualitative analysis on the practice of university seminar. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 関西大学心理学研究 巻 1, p. 1-8, 発行日 2010-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 21850070 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12471688 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学大学院心理学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Authenticity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Legitimacy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | LPP | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | measurement |