WEKO3
アイテム
実践知から生き方の探求へ : 関大型体験学習プログラム(K-ELP)の構築
http://hdl.handle.net/10112/13437
http://hdl.handle.net/10112/134378d051f84-aaec-4be7-9a02-a649bdce5e90
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KU-1100-20180331-00.pdf (522.6 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2018-06-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 実践知から生き方の探求へ : 関大型体験学習プログラム(K-ELP)の構築 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Developing the Kandai style Experiential Learning Program (K-ELP) : From Practical Knowledge to Inquiring a way of living | |||||
著者 |
村川, 治彦
× 村川, 治彦× 杉本, 厚夫× 三浦, 敏弘× 涌井, 忠昭× 小室, 弘毅× 灘, 英世× 安田, 忠典× 中川, 昌幸× 小野, 善生× 宮川, 治樹 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21785 | |||||
姓名 | Murakawa, Haruhiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21786 | |||||
姓名 | Sugimoto, Atsuo | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21787 | |||||
姓名 | Miura, Toshihiro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21788 | |||||
姓名 | Wakui, Tadaaki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21789 | |||||
姓名 | Komuro, Hiroki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21790 | |||||
姓名 | Nada, Hideyo | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21791 | |||||
姓名 | Yasuda, Tadanori | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21792 | |||||
姓名 | Nakagawa, Masayuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21793 | |||||
姓名 | Ono, Yoshio | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21794 | |||||
姓名 | Miyakawa, Haruki | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this article, the development of the Kandai style Experiential Learning Program(K-ELP) is described with its background issues, the history of its development, and the program constitution. For the past ten years, various criticism towards Japanese higher education, especially its separation from the social needs of educating wellfunctioning students in the society, has been increasing. Responding to this crticism, active learning and cooperative learning have been brought into Japanese higher education, but it often remains as mere change of class management without deeper pedagogical transformation. With this analysis, we developed a systematic learning program based on Dewey’s experiential learning philosophy, which we named Kandai style Experiential Learning Program (K-ELP). K-ELP is constituted of four parts, ① Experiential Learning Program, ② Expert Level-up Program, ③Experimental Life-world Projects, and ④Experiencing Life Process. Students go through these four parts step-by-step, starting with their first year program and contiuning onto various projects during seminar activities. |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本稿は、平成25年-平成27年度関西大学教育研究高度化促進費において課題「プロジェクトアドベンチャーを基盤にした体験教育型研修プログラム開発」として助成を受けた成果を公表するものである。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | このPDFデータは、著者版であるため、出版社版とはページ数が異なっています。 | |||||
書誌情報 |
身体運動文化論攷 = Essays and studies of physical arts 巻 17, p. 1-18, 発行日 2018-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18826598 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12560697 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 身体運動文化学会関西支部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学教育研究高度化促進費 |