ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語教育フォーラム
  4. 第12号

ロシア語学習者の初期動機づけ要因に関する考察: Rによるデータ解析

http://hdl.handle.net/10112/9556
http://hdl.handle.net/10112/9556
e0c9ab3a-0363-4cde-8c22-d492187d7260
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20130331-02.pdf KU-1100-20130331-02.pdf (382.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-02-10
タイトル
タイトル ロシア語学習者の初期動機づけ要因に関する考察: Rによるデータ解析
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Motivational Factors for Learners of Russian Statistical Analysis with R
著者 北岡, 千夏

× 北岡, 千夏

WEKO 21116

北岡, 千夏

Search repository
塩村, 尊

× 塩村, 尊

WEKO 21117

塩村, 尊

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 21118
姓名 Kitaoka, Chinatsu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 21119
姓名 Shiomura, Takashi
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to make clear the motivational components or orientations
for Japanese university students to start studying Russian, and analyze statistically the relationship between the orientations and learning outcomes. The results of the analysis
showed as follows: First, a feeling of excitement for studying something new (finding
orientation) and expectation that the Russian language someday would be of use (practical
orientation) could be the motivational components at the start of learning. These
orientations, however, do not reflect an influence on the learning results. Students’ learning habits are much more influential on the learning outcome than the initial motivational components. Second, interest in the culture or societies, in which the target language is spoken, has been considered as integrative orientation in the existing studies, but it might be better to explain it as “relationship orientation”. Third, the negative attitudes toward the language studied in the past, namely, difficulty of English grammar or feeling of being weak
in English, have an unexpectedly large influence on studying Russian language at the start of learning. Therefore, to those who do not have effective study habits, no type of orientation would have an influence on learning Russian unless we take some kind of nonconventional approach to the learning situation.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究論文
書誌情報 関西大学外国語教育フォーラム

巻 12, p. 17-30, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13472925
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11755690
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語教育研究機構
出版者(他言語)
値 Institute of Foreign Language Education and Research Kansai University
キーワード
主題Scheme Other
主題 外国語学習の動機づけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 foreign language learning motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 ロシア語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Russian language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 統計分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 statistical analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 R
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:24:19.915870
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3