ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語教育フォーラム
  4. 第2号

Finding a Place for Nonnative TESOL Professionals : Examining the Identities and Beliefs of Nonnative and Native Speaking Teachers

http://hdl.handle.net/10112/1282
http://hdl.handle.net/10112/1282
67ad2eff-f520-4192-aecb-22642b10652e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100GI-20030331-02.pdf KU-1100GI-20030331-02.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-07
タイトル
タイトル Finding a Place for Nonnative TESOL Professionals : Examining the Identities and Beliefs of Nonnative and Native Speaking Teachers
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル ノンネイティブ教師の役割はどこに?TESOL教師のセルフイメージと同僚の評価に関する認識調査
著者 Hata, Maiko

× Hata, Maiko

WEKO 20996

Hata, Maiko

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20997
姓名 畑, 麻衣子
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 An often-held assumption is that qualified ESL/EFL teachers are native apeakers of English(NS). Given the fact that nonnative spealers of English (NNS) account for about 42% MATESOL students in the US, we cannot ignore their place in the overall TESOL profession. With both NS teachers and NNS teachers in TESOL, the inevitable question of interest to ask is of the respective roles NSs and NNSs play in ESL/EFL instructional settings. As a first step to further investigate the merits and fallout of being NSs or NNSs in English teaching programs, this study examines the perceptions that NS and NNS TESOL professionals have od themselves and each other in terms of what they feel they can offer students. This study, through questionnaires and interviews, reveals different perceptions of NS TESOL professionals and identifies skill areas where NNS may have an advantage over NS. Findings from this study indicate that(1) there are differences in subjects' perceived strenghts and weaknesses as teachers depending on the subjects' status as NS/NNS, and(2) difficulties with students caused by cultural differences were observed more often among NSs than in the NNS group. The implications of these findings are that in order to create better classroom for both students and teachers, we have to consider the different qualifications that both NS and NNS teachers have.
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 優秀なESL/EFL教師はネイティブ(NS)だという昔からの認識が最近変わりつつある。また、アメリカ合衆国内でTESOL修士課程に属する学生のうち実に半分近くがノンテイティブ(NNS)とも言われる。NS/NNS教師の持つアドバンテージを調査し、それぞれの能力を活かす努力を始める時期ではないだろうか。この研究論文では質問票とインタビューを通じ、NS/NNSが教師としてどのように違うのかを研究した。その結果、1)自己評価による長所・短所にはNSグループとNNSグループで大きな違いがあり、また、2)文化の違いによる教師・生徒間の問題は、NNSよりNSグループで頻繁に報告されていることがわかった。NS/NNS教師の違いのより良い認識の助けとなれば幸いである。
書誌情報 関西大学外国語教育フォーラム

巻 2, p. 11-25, 発行日 2003-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13472925
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11755690
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語教育研究機構
出版者(他言語)
値 Institute of Foreign Language Education and Research Kansai University
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:25:42.638137
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3