ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語学部紀要
  4. 第19号

復習間隔を少しずつ広げていくことは長期的な記憶保持を促進するか? 先行研究の批判的検証

http://hdl.handle.net/10112/16314
http://hdl.handle.net/10112/16314
40de3f16-f734-4e7b-9193-7bd00fef6a3e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20181000-02.pdf KU-1100-20181000-02.pdf (535.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-19
タイトル
タイトル 復習間隔を少しずつ広げていくことは長期的な記憶保持を促進するか? 先行研究の批判的検証
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Gradually increasing spacing does not increase vocabulary learning : A critical review of the literature
著者 中田, 達也

× 中田, 達也

WEKO 20969
e-Rad 00758188

ja 中田, 達也
ISNI

en Nakata, Tatsuya

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20970
姓名 Nakata, Tatsuya
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Many second language (L2) vocabulary researchers have claimed that expanding spacing, which involves gradually increasing spacing between retrievals of a given item, facilitates vocabulary learning. Recent studies, however, have yielded inconsistent results regarding the effects of expanding spacing. This study conducted a critical review of
earlier studies on expanding spacing. The review found that the study conducted by Landauer and Bjork (1978), which is often cited as evidence to support expanding spacing, has several limitations and does not necessarily demonstrate the value of expanding spacing for L2 vocabulary learning. This study also found that none of the studies examining the effects of expanding spacing on L2 vocabulary learning found the benefits of expanding spacing. Although several non-L2 studies have found the advantage of expanding spacing, the benefits were found only under limited conditions: (a) when the task difficulty is high, (b) feedback is not provided after retrievals, and (c) learning is measured by a posttest given within 24 hours of the treatment. Taken together, this study demonstrates that gradually increasing spacing does not necessarily facilitate long-term retention, and the pedagogical value of expanding spacing for L2 vocabulary learning may be limited.
書誌情報 関西大学外国語学部紀要 = Journal of foreign language studies

巻 19, p. 35-54, 発行日 2018-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18839355
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12450939
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 expanding spacing
キーワード
主題Scheme Other
主題 equal spacing
キーワード
主題Scheme Other
主題 retrieval
キーワード
主題Scheme Other
主題 spacing effect
キーワード
主題Scheme Other
主題 expanding retrieval effect
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:50:10.999551
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3