ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語学部紀要
  4. 第8号

ピア・ラーニングに対する学習者の認識と学びのプロセス

http://hdl.handle.net/10112/9606
http://hdl.handle.net/10112/9606
2f547793-2625-421b-a90c-26d574ca3ee4
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20130300-05.pdf KU-1100-20130300-05.pdf (509.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-02-19
タイトル
タイトル ピア・ラーニングに対する学習者の認識と学びのプロセス
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル On Peer Learning and Learning Process in JSL Learners
著者 望月, 通子

× 望月, 通子

WEKO 20807
e-Rad 20219976

望月, 通子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20808
姓名 Mochizuki, Michiko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 When we adopt collaborative learning as a teaching method for composition with learners
of Japanese as a second language (JSL), teachers must change from a teaching-oriented
method to a support-oriented method. This study constitutes fundamental research for that
purpose in which five research questions (RQs) are investigated on the basis of data collected
from 20 participants in JSL classes at K University.
RQ1 : What tendencies are observed in favorability (likes and dislikes) toward writing and
speaking in L1 (mother tongue) and in L2 (Japanese)?
RQ2 : In the writing education that participants received before and after their visits to
Japan, what tendencies are observed in writing plans and elaboration processes?
RQ3 : How did favorability toward L2 Japanese writing activities and learning change through
peer learning?
RQ4 : How did favorability toward composition topics change?
RQ5 : What kind of educational interventions are necessary to activate processes of collaborative
learning?
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究論文
書誌情報 関西大学外国語学部紀要 = Journal of foreign language studies

巻 8, p. 87-97, 発行日 2013-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18839355
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12450939
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピア・ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 peer learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 学びのプロセス
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning process
キーワード
主題Scheme Other
主題 アカデミック・ライティング
キーワード
主題Scheme Other
主題 academic writing
キーワード
主題Scheme Other
主題 ブレンディッド・ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 blended learning
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:26:35.469862
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3