ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 心理学研究科
  3. 関西大学心理学研究
  4. 第1号

学びを動機づける「正統性」の認知-参加としての学びの基本構造-

http://hdl.handle.net/10112/7040
http://hdl.handle.net/10112/7040
e15edd5a-c325-46cd-a300-1bfb836caf1f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20100300-01(3).pdf KU-1100-20100300-01(3).pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-09-11
タイトル
タイトル 学びを動機づける「正統性」の認知-参加としての学びの基本構造-
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Recognition of Authenticity that Motivates Learning .-Basic Structure of Learning as Participation-
言語 en
著者 田中, 俊也

× 田中, 俊也

WEKO 11279
e-Rad 40171780

ja 田中, 俊也

en Tanaka, Toshiya

Search repository
前田, 智香子

× 前田, 智香子

WEKO 28512

ja 前田, 智香子

en Maeda, Chikako

Search repository
山田, 嘉徳

× 山田, 嘉徳

WEKO 11591
e-Rad 60743169

ja 山田, 嘉徳

en Yamada, Yoshinori

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Learning could be defined as the activities of participation to the community that the learner recognizes Legitimacy or Authenticity of the community.Based on the LPP(Legitimate Peripheral Participation) theory,five factors that constitute Authenticity had been brought to light; Feeling of social contribution, Affirmative feeling, Altrustic feeling,feeling of Self enhancement, and Feeling of Stability. Those factors could be reconfirmed in the study of qualitative analysis on the practice of university seminar.
言語 en
書誌情報 ja : 関西大学心理学研究

巻 1, p. 1-8, 発行日 2010-03
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21850070
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12471688
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院心理学研究科
言語 ja
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Authenticity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Legitimacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 LPP
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 measurement
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:40:12.447178
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

田中, 俊也, 前田, 智香子, 山田, 嘉徳, 2010, 学びを動機づける「正統性」の認知-参加としての学びの基本構造-: 関西大学大学院心理学研究科, 1–8 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3