ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 雑誌発表論文等

博物館とメディア・リテラシー : 東京都写真美術館における表現と鑑賞をめぐる実践的研究

http://hdl.handle.net/10112/6614
http://hdl.handle.net/10112/6614
47ef0735-c9c3-4d79-86cc-723f9092e915
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20030330-02.pdf KU-1100-20030330-02.pdf (26.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-06-07
タイトル
タイトル 博物館とメディア・リテラシー : 東京都写真美術館における表現と鑑賞をめぐる実践的研究
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Museums and Media Literacy : A Developmental Study at the Tokyo Metropolitan Museum of Photography
著者 水越, 伸

× 水越, 伸

WEKO 19760
e-Rad 60219623

水越, 伸

Search repository
村田, 麻里子

× 村田, 麻里子

WEKO 19761
e-Rad 50411294

村田, 麻里子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 19762
姓名 Mizukoshi, Shin
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 19763
姓名 Murata, Mariko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper will outline a media literacy program unique for being held in a museum. The program which the Tokyo Metropolitan Government Bureau of Citizens and Cultural Affairs entrusted to MELL Project(Media Expression,Learning and Literacy Project) is a pilot study carried out at the Tokyo Metropolitan Museum of Photography. The significance of this study is that while media literacy programs are mostly held in schools or computer classes, the study has proven museum to be vital environment in developing media literacy. Museums are media which connect visitors to objects, exhibits and subsequently knowledge; thus the visitor's experience in a museum entails reading and decoding such exhibits and objects. Museums also reflect numerous ideologies from both within and outside. To such extent,museums are in essence like any other media and should be exploited in the context of media literacy.In this study,two types of programs were developed. One is a workshop in which the participants learned the idea of 'structure'and'sequence'of information by interpreting and arranging sets of photos chosen from the museum collection. The other program was carried out during the 'period of integrated study' of Ebara Junior High School. The students learned the mechanism of 'visual image' by creating their own claymation and experiencing the visual image devices in the museum collection. Visual image is often associated with something only on television or the movies, but the program helped to dispel such assumptions.
書誌情報 東京大学社会情報研究所紀要

巻 65, p. 37-67, 発行日 2003-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0918869X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 東京大学社会情報研究所(現:東京大学大学院 情報学環・学際情報学府)
キーワード
主題Scheme Other
主題 メディア・リテラシー
キーワード
主題Scheme Other
主題 博物館
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 写真
キーワード
主題Scheme Other
主題 クレイアニメ
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:34:57.730599
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3