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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第38巻 第3号

中国におけるスポーツチャンネルの成立と発展

http://hdl.handle.net/10112/12405
http://hdl.handle.net/10112/12405
a4b8e3f2-be4d-4e08-b3d9-4cd0280ba9ef
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20070330-02.pdf KU-1100-20070330-02.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-02-08
タイトル
タイトル 中国におけるスポーツチャンネルの成立と発展
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Development of Sort-channels in China
著者 黒田, 勇

× 黒田, 勇

WEKO 18744
e-Rad 90186544

黒田, 勇

Search repository
程, 偉

× 程, 偉

WEKO 18745

程, 偉

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18746
姓名 Kuroda, Isamu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18747
姓名 Tei, Wei
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 中国における放送事業は建国以来社会主義国家の元で党・国家の宣伝機関として機能してきたが、[改革・開放政策]の下で、90年代大きく変貌を遂げ、産業として急速に発展してきた。本研究においては、その中でも、テレビの産業的な発展を牽引したスポーツテレビに焦点をあて、その成立と発展の経過を明らかにする。90年代、まず中央電視台(CCTV)のスポーツTVがこれまでの地位と資源を利用して大きく発展したが、スポーツコンテンツの争奪戦の中で、その独占的な地位が崩れ、上海をはじめ各地のスポーツTVとの競争状態が激しくなっている。スポーツTVのこの発展と変容は、政策的要因のほかに、何よりも海外のスポーツコンテンツへの中国の人々の強い関心と、それに応える海外メディアの戦略によってもたらされたものである。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The broadcasting in China changed and developed as a business industry under "Reform and Open in Economy" in '90s, although it had functioned as an agent of propaganda for the Communist Party and the State since the establishment in 1949. The present study focuses upon "Sport Television" which was a key factor of the industrial development in China, and investigates the birth and the way of development of "Sport Television." The sport channel of CCTV, which enjoyed the dominant position by using the vested interest and the resource in '90s, has lost the position as the result of the severe competition for the acquisitions of broadcast rights of the sports programmes with rivals including Shanghai Media. The strategy of overseas media and Chinese people's interest to international sport-contents mainly brought this change and development of sports televisions as well as factor of China's industrial policy.
書誌情報 関西大学社会学部紀要

巻 38, 号 3, p. 25-41, 発行日 2007-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
キーワード
主題Scheme Other
主題 スポーツチャンネル
キーワード
主題Scheme Other
主題 メディアスポーツ
キーワード
主題Scheme Other
主題 中国のメディア
キーワード
主題Scheme Other
主題 sport-channels
キーワード
主題Scheme Other
主題 mediasport
キーワード
主題Scheme Other
主題 chainse media
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