WEKO3
アイテム
Social Accounting for Nonprofit Organizations: Visualizing the Invisible Value of Social Impacts
http://hdl.handle.net/10112/9537
http://hdl.handle.net/10112/9537ccf6ee96-8309-4c23-b285-b2e02ecf24bf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2016-01-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Social Accounting for Nonprofit Organizations: Visualizing the Invisible Value of Social Impacts | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Baba, Hideaki
× Baba, Hideaki× Ishida, Yu× 青木, 孝弘 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 32632 | |||||
姓名 | 馬場, 英朗 | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 32633 | |||||
姓名 | 石田, 祐 | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 32634 | |||||
姓名 | 青木, 孝弘 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 欧州を中心に議論されている社会的企業の判定基準を手掛かりに、NPOが生み出す社会価値を貨幣的に測定し、社会価値を評価する指標を試算することに取り組んだ。Traditionally, financial accounting records revenue and expense based on present or future income and expenditure. Nonprofit organizations have not been able to accurately inform stakeholders of their social activities because of the limited nature of financial reporting. To address this issue we focus on social accounting methods to calculate invisible social costs and benefits using the ‘social value’ concept. In our case study, experimental analysis of a social value statement found total inputs, including volunteer activities and out-of-pocket expenses, were five times higher than actual expenditure. Furthermore, findings indicate the social value statement expands social accounting methods and verifies invisible community contributions by nonprofit organizations. |
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書誌情報 |
Kansai University review of business and commerce 巻 16, p. 1-22, 発行日 2015-03 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448455 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11662421 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Faculty of Commerce, Kansai University | |||||
出版者(他言語) | ||||||
値 | 関西大学商学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social accounting | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social value statement | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social value index | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | accounting for volunteer contributions | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social return on investment (SROI) |