ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等
  1. 0030 科学研究費助成事業成果報告書
  2. 科研費-外国語学部

A Meta-analysis of Data-driven Learning Approach in the Japanese EFL Classroom

http://hdl.handle.net/10112/13009
http://hdl.handle.net/10112/13009
e8d32cf4-e619-4a4f-b1f6-be222808a1b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20150000-02.pdf KU-1100-20150000-02.pdf (1.5 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-03-07
タイトル
タイトル A Meta-analysis of Data-driven Learning Approach in the Japanese EFL Classroom
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル 日本のEFL教室におけるデータ駆動型学習利用に関するメタ分析
言語 ja
著者 水本, 篤

× 水本, 篤

WEKO 2137
e-Rad 80454768
ORCID iD 0000-0001-6588-4052

en Mizumoto, Atsushi

ja 水本, 篤

Search repository
中條, 清美

× 中條, 清美

WEKO 2138

en Chujo, Kiyomi

ja 中條, 清美

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, a meta-analysis was conducted targeting the studies that employ data-driven learning (DDL) approach in the Japanese EFL classroom context. After a thorough literature search, 32 effect sizes from 14 primary studies that took place in the Japanese EFL classroom were retrieved, coded, and calculated. The synthesized results, based on the classification of the outcome measures, showed that the DDL approach worked well particularly for learning vocabulary items (Level 1: lemma). It also worked positively for basic grammar items (Level 2:
category) and noun and verb phrases (Level 3: phrase). For a proficiency measure, the combined effect size was small. Accordingly, the results of the current metaanalysis would provide further support for the use of DDL approach in the classroom, which could be an alternative methodology for facilitating the learning of lexico-grammatical items. Suggestions for further research and pedagogical implications are provided.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study was supported by JSPS KAKENHI Grant Numbers 26704006 and 25284108.
書誌情報 en : English Corpus Studies=英語コーパス研究

巻 22, p. 1-18, 発行日 2015
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1340301X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10505248
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Japan Association for English Corpus Studies (JAECS)
言語 en
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
出版者(他言語)
値 英語コーパス学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:02:37.252225
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3