WEKO3
-
RootNode
アイテム
日本語教育実習における実習生の学びと変化 : 日本語教師養成講座の改善にむけて
https://doi.org/10.32286/00026331
https://doi.org/10.32286/000263317f19f302-7d52-40df-afcb-73033adbc298
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本語教育実習における実習生の学びと変化 : 日本語教師養成講座の改善にむけて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.32286/00026331 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Learning and Change of Teacher Trainees during Japanese Language Education Training : Toward Improving the Teacher Training Program | |||||
著者 |
高梨, 信乃
× 高梨, 信乃× 日高, 水穂× バーク, アンドリュー× 藤田, 髙夫× 池田, 佳子× 古川, 智樹× 竹口, 智之× 奥田, 純子× 亀田, 美保 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50489 | |||||
姓名 | Takanashi, Shino | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50490 | |||||
姓名 | Hidaka, Mizuho | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50491 | |||||
姓名 | Barke, Andrew | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50492 | |||||
姓名 | Fujita, Takao | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50493 | |||||
姓名 | Ikeda, Keiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50494 | |||||
姓名 | Furukawa, Tomoki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50495 | |||||
姓名 | Takeguchi, Tomoyuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50496 | |||||
姓名 | Okuda, Junko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50497 | |||||
姓名 | Kameda, Miho | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this report we discuss the Japanese language education training which was offered as a new course for undergraduates of the Faculty of Letters and explore what the Japanese teacher trainees learned and how they changed through taking this course. The results of our research showed that trainees learned a wide range of knowledge necessary for the teaching of Japanese and that they became more deeply interested in Japanese language teaching through their participation in the course. It was also shown that they became more cooperative, more communicative, and showed more initiative through taking the course. On the other hand, it was revealed that at the beginning of the course, trainees lacked sufficient knowledge to prepare for the teaching of Japanese, which appears to indicate a potential problem existing in the present curriculum of the teacher training program. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 2019~2020 年度関西大学教育研究高度化促進費 研究課題「日本語教師養成講座の教育実習プログラムの構築 : 全学連携を目指した取組」 |
|||||
書誌情報 |
関西大学外国語学部紀要 = Journal of foreign language studies 巻 26, p. 89-106, 発行日 2022-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18839355 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12450939 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学外国語学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語教育実習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語教師養成講座 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実習生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学び | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 変化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese language education training | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher training program | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese teacher trainees | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | change | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |