ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 心理学研究科
  3. Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要
  4. 第11号

定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その11)

https://doi.org/10.32286/00025300
https://doi.org/10.32286/00025300
b51bb5f7-7e96-404f-9421-f6a565a935d3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20210300-01.pdf KU-1100-20210300-01.pdf (884.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-17
タイトル
タイトル 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その11)
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32286/00025300
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Community Clinical Psychological Support of an Evening High School (XI)
著者 今吉, 隼大

× 今吉, 隼大

WEKO 48786

ja 今吉, 隼大

Search repository
石原, 茜

× 石原, 茜

WEKO 48787

ja 石原, 茜

Search repository
高部, 夏雄

× 高部, 夏雄

WEKO 48788

ja 高部, 夏雄

Search repository
中得, 友賀

× 中得, 友賀

WEKO 48789

ja 中得, 友賀

Search repository
水谷, 晴香

× 水谷, 晴香

WEKO 48790

ja 水谷, 晴香

Search repository
中田, 行重

× 中田, 行重

WEKO 36709
e-Rad 00243858

ja 中田, 行重
ISNI

en Nakata, Yukishige

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 48791
姓名 Imayoshi, Hayata
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 48792
姓名 Ishihara, Akane
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 48793
姓名 Takabe, Natsuo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 48794
姓名 Nakae, Yuka
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 48795
姓名 Mizutani, Haruka
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 大学院生による定時制高校への支援活動は11年目を迎えた。今年度は感染症対策として感染防止策を作成し、高校側と同意の上でその防止策に則り支援活動を行った。活動内容として校内巡回、ほっとステーションにおける相談活動、教室内支援、先生方との情報共有、広報活動を行った。感染症防止策に伴い情報共有の実施が困難になったが、情報共有シート(気になるメモ)、オンライン、ほっとステーション通信の活用により、十分な情報共有が成されるよう努めた。また、感染症拡大により人間関係が限局された中では、生徒にとって支援員という第三者との関わりが肯定的な意義を持つことが示唆された。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This is the 11th year during which some of the graduate students in our department engaged in psychological support activities at an evening high school. In addition to continuing the usual support activities, the authors devised prevention measures for infectious diseases such as (COVID-19) in collaboration with school teachers. What the authors have done is making rounds in the school: counseling students in a room called "Hot Station," providing psychological support regarding studies in classrooms, sharing student information with the teachers, and informing them of the authors' activities. Although it was not easy to share information with the teachers because of reduced contacts associated with the infectious disease, the authors tried as much as possible by sharing notes, talking online, and issuing the "Hot Station leaflet." The positive meaning of students establishing contacts with third party members such as the authors during times of curtailed human relationships related to infectious diseases was discussed.
書誌情報 Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要

巻 11, p. 1-9, 発行日 2021-03
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12590224
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻
キーワード
主題Scheme Other
主題 定時制高校
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 連携
キーワード
主題Scheme Other
主題 感染症防止策
キーワード
主題Scheme Other
主題 evening high school
キーワード
主題Scheme Other
主題 psychological support
キーワード
主題Scheme Other
主題 collaboration
キーワード
主題Scheme Other
主題 prevention measures
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:34:08.171881
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3