ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 文学部
  3. 関西大学芸術学美術史研究学会eジャーナル
  4. 第4号

フランツ・マルクの美学思想と「芸術の動物化」の美的理念

https://doi.org/10.32286/0002001138
https://doi.org/10.32286/0002001138
7f872bf0-e6ba-4df1-ae58-22e21a2fe1f0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20240319-01.pdf KU-1100-20240319-01.pdf (2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-25
タイトル
タイトル フランツ・マルクの美学思想と「芸術の動物化」の美的理念
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32286/0002001138
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他のタイトル
その他のタイトル Franz Marc's aesthetic thought and the aesthetic idea of "Animalization of art"
言語 en
著者 岡本, 吉光

× 岡本, 吉光

WEKO 52695

ja 岡本, 吉光

en Okamoto, Yoshimitsu

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Franz Marc worked on animal painting for 16 years until his death in World War I. In both the West and our country, Marc is recognized as an animal painter. Marc believed that a new lineage of painting, completely different from the naturalist tradition leading to Impressionism in 19th-century France, began with Delacroix and then Cézanne and has been taken over by contemporary artists. Previous research has clarified that Marc conceptualized the goal of his art as "Animalization of art" and placed animal painting at the center of his artistic expression with the aim of creating a new art that would inherit the lineage of these artists, but it is not always clear what kind of concept "Animalization of art" refers to and what its components are. Furthermore, it is difficult to say that the background and reasons for Marc's decision to make "Animalization of art" the guiding principle of his art have been thoroughly studied. Since understanding Marc's artistic thought and worldview is considered to deepen our understanding of Marc's works of art, this paper examines and aims to clarify Marc's writings and letters. The main issue is the natural philosophy of the early Romantic thinkers Novalis and the Romantic painters Friedrich and Runge, in the first half of the 19th century. and since it is thought that Marc came to have come to make "the Animalization of art" the guiding principle of his art, I would like to explore the background and reasons and clarify Marc's aesthetic thought and the aesthetic idea of "Animalization of art.″
言語 en
書誌情報 ja : 関西大学芸術学美術史研究学会eジャーナル

巻 4, p. 1-27, 発行日 2024-03-19
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学芸術学美術史研究学会
言語 ja
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 フランツ・マルク
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 芸術の動物化
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ドイツ・ロマン主義
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 背面動物画
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 新しい絵画
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-25 02:58:11.898343
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

岡本, 吉光, 2024, フランツ・マルクの美学思想と「芸術の動物化」の美的理念: 関西大学芸術学美術史研究学会, 1–27 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3