ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 総合情報学部
  3. 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要
  4. 第52号

Teachers' Question in Science Lessons Discussion at Secondary Level of Bangladesh

http://hdl.handle.net/10112/00022647
http://hdl.handle.net/10112/00022647
ec7570d7-e6a1-4f15-b85e-cef4cf00af83
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20210130-04.pdf KU-1100-20210130-04.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-02-08
タイトル
タイトル Teachers' Question in Science Lessons Discussion at Secondary Level of Bangladesh
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Siddiquee, Muhammad Nur-E-Alam

× Siddiquee, Muhammad Nur-E-Alam

WEKO 44132

en Siddiquee, Muhammad Nur-E-Alam

Search repository
久保田, 賢一

× 久保田, 賢一

WEKO 44134
e-Rad 80268325

en Kubota, Kenichi

ja 久保田, 賢一

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Teachers' question is an essential part of teaching as well as indices of quality teaching. It can scaffold students' thought process towards meaningful learning. In order to be skillful in asking different types of effective questions to promote thinking, teachers need to know what kind of questions they are currently asked. Therefore, the study aims to explore teachers' questions at secondary level (Grade VI-X) in various science lesson discussions in Bangladesh context. Video recorded data of fourteen science lessons of thirteen teachers were used as data source of this study. Data were analyzed with coded category. The results revealed that the questions teachers asked while science content area instruction were mainly fall under remembering level category. Understanding, applying, analyzing and evaluating question were asked very infrequently. In this study, there was no question found in the creating level category. Analysis of the results indicated that teaching experiences and in-services trainings were found influential in teachers' questioning while gender and the subjects taught at graduation level, were not found as influential agent. Implications of the study were also discussed.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 特集 久保田 賢一名誉教授 定年退職記念
書誌情報 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要

巻 52, p. 25-36, 発行日 2021-01-30
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1341156X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10484636
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Secondary Classroom
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teachers' questions
キーワード
主題Scheme Other
主題 Science lesson
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bangladesh
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:59:12.890607
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3