ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 総合情報学部
  3. 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要
  4. 第9号

Willingness to Communicate in a Foreign Language : A Preliminary Study

http://hdl.handle.net/10112/00020334
http://hdl.handle.net/10112/00020334
58790e27-4d91-426c-a302-3e4654c66f19
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-19980705-07.pdf KU-1100-19980705-07.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-07-09
タイトル
タイトル Willingness to Communicate in a Foreign Language : A Preliminary Study
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 八島, 智子

× 八島, 智子

WEKO 20341
e-Rad_Researcher 60210233

en Yashima, Tomoko

ja 八島, 智子

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 "Willingness to communicate," defined as the tendency for an individual to initiate communication when free to do so, is emerging as a concept to account for individuals' L1 and L2 communication. A model constructed for a bilingual milieu suggests that willingness to communicate (WTC) in L2 is predicted by communication anxiety as well as perceived communication competence, and results in frequency of L2 communication. This study is a preliminary attempt to investigate Japanese learners' communication in a foreign language using the concept of WTC, and to apply the WTC model to a monolingual social context. Two sets of questionnaires (one on communication in L1, and the other on communication in L2) consisting of WTC Scale, Communication Anxiety Scale and Perceived Competence Scale were administered to 117 college students. The study revealed 1) Japanese students' WTC level was substantially lower than that of American students; 2) perceived communication competence in L2 was a fairly strong predictor of WTC in L2; 3) WTC in L2 was significantly lower than WTC in L1; and 4) WTC in L1 can predict WTC in L2. Implications of these results for English teaching are discussed.
言語 en
書誌情報 ja : 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要

巻 9, p. 121-134, 発行日 1998-07-05
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1341156X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10484636
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学
言語 ja
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:38:57.217719
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3