ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 東アジア文化研究科
  3. 東アジア文化交渉研究
  4. 第13号

菱田春草の欧米遊学と朦朧体

http://hdl.handle.net/10112/00019993
http://hdl.handle.net/10112/00019993
531787de-03ea-4d3f-b398-dc15e8ed374d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20200331-06.pdf KU-1100-20200331-06.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-04-07
タイトル
タイトル 菱田春草の欧米遊学と朦朧体
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The West Study Abroad of Hishida Shunsō and style of morotai
著者 田邉, 咲智

× 田邉, 咲智

WEKO 39342

田邉, 咲智

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39343
姓名 Tanabe, Sachi
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Hishida Shunsō (1874-1911) is a Japanese painter who pushed forward the reform of modern Japanese-style painting alongside Yokoyama Taikan (1868-1958), among others, at the Nihon Bijutsuin (Japan Art Institute), which was led by Okakura Tenshin 〔Kakuzō〕 (1862-1913). The first experiment they tried for the reform of Japanese painting was the style called "morotai" (the obscure style) . This style is a method of painting that uses shades of color without using outlines to express air and rays of light, etc. However, morotai failed to receive recognition inside Japan as it was criticized for its murky colors, unclear expression, and especially the elimination of traditional ink lines. While the style continued to attract criticism in Japan, Shunsō and Taikan joined Tenshin to travel to various parts of Europe and the United States between 1904 and 1905. They held exhibitions in the United States, Britain, and France and presented their style directly to Western audiences. Surprisingly, these audiences gave the morotai style the same recognition as that given to the style of James McNeill Whistler (1834-1903). Against this background, this paper will examine the travels Shunsō and Taikan made to study in the West, and examine their works while considering the influences acting between their works and Western painting. The paper will also examine why the style of morotai achieved the same recognition in the West as that of Whistler.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 中谷伸生教授古稀記念号
書誌情報 東アジア文化交渉研究 = Journal of East Asian cultural interaction studies

巻 13, p. 81-102, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18827748
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12327433
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院東アジア文化研究科
キーワード
主題Scheme Other
主題 Hishida Shunsō
キーワード
主題Scheme Other
主題 morotai
キーワード
主題Scheme Other
主題 Okakura Tenshin
キーワード
主題Scheme Other
主題 Nihon Bijutsuin
キーワード
主題Scheme Other
主題 James McNeill Whistler
キーワード
主題Scheme Other
主題 菱田春草
キーワード
主題Scheme Other
主題 朦朧体
キーワード
主題Scheme Other
主題 岡倉天心
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本美術院
キーワード
主題Scheme Other
主題 J. McN. ホイッスラー
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:52:10.138321
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3