ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1300 国際部
  2. 雑誌発表論文等

L2 言語相互行為とアイデンティティ構築 : ハワイにおける日系人学習者とのインタビュ 談話の分析から

http://hdl.handle.net/10112/6923
http://hdl.handle.net/10112/6923
cfa68e99-f332-431e-8753-ab63c9f72b6d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1300-20070000-01.pdf KU-1300-20070000-01.pdf (14.2 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-07-13
タイトル
タイトル L2 言語相互行為とアイデンティティ構築 : ハワイにおける日系人学習者とのインタビュ 談話の分析から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル L2 Linguistic Interaction and Identity Construction: A Microanalysis of Interviews with Japanese-American Learners of Japanese in Hawaii
著者 池田, 佳子

× 池田, 佳子

WEKO 31128
e-Rad 90447847

池田, 佳子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 31129
姓名 Ikeda, Keiko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This study analyzes interview data with Japanese-American learners of Japanese
language in Hawaii today for the purpose of exploring their identity constructions.

In this study, the speaker's personal view, stance, and self-display during interaction are considered indicators of his or her identity. In any form of interaction, one's interlocutor has some effect on one's identity construction. In a speech setting such as an interview, the peculiar interactional nature of the encounter may have a rather strong influence on identity construction processes. In the data examined in this study, we find that during the interaction, the interviewer (a native speaker of Japanese) proposes, negotiates, and at times selects an identity for the interviewees (the learners). It is important for researchers to be aware of these interactional effects in seeking "facts" about the learners. This study explores the possible outcomes for learners' identity construction processes through talk.
書誌情報 Journal CAJLE

巻 9, p. 1-20, 発行日 2007
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 14815168
権利
権利情報 (C) カナダ日本語教育振興会 このデータはカナダ日本語教育振興会の許諾を得て作成しています。
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 カナダ日本語教育振興会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:45:41.171673
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3