WEKO3
アイテム
Exploration of Collaborative Online International Learning : Interactional and Intercultural Competence in Technologically Mediated Education Settings.
http://hdl.handle.net/10112/16900
http://hdl.handle.net/10112/1690015d62863-e5be-4265-8b87-f784bec7e675
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KU-1200-20190331-11.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Exploration of Collaborative Online International Learning : Interactional and Intercultural Competence in Technologically Mediated Education Settings. | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Bysouth, Don
× Bysouth, Don× Ikeda, Keiko |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 31067 | |||||
姓名 | 池田, 佳子 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Collaborative online international learning (COIL) represents a form of blended on-line and off-line learning in which students attending universities in different countries produce collaborative projects as part of their regular coursework. Given the highly distributed, technologically mediated interactions that are required for successful COIL collaboration, in this paper we consider the importance of recognizing how student competences routinely linked to intercultural skills and abilities are better formulated in terms of interactional competence. In addition, we briefly consider how such interactional competence can be approached as comprising a wide range of complex multimodal and epistemic interactional practices. As with the notion that the mere provision of study-abroad opportunities inevitably results in students acquiring intercultural competence, we argue that technologically mediated teaching and learning requires careful consideration of a range of constraints as well as the often-lauded affordances. | |||||
書誌情報 |
関西大学高等教育研究 巻 10, p. 113-121, 発行日 2019-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21856389 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12626037 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学教育開発支援センター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国際オンライン協働学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 相互行為能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国際教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マルチモダリティ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会的相互作用 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collaborative online international learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interactional competence | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intercultural competence | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | international education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multimodality | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social interaction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |