ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 東アジア文化研究科
  3. 東アジア文化交渉研究
  4. 第12号

長澤蘆雪と大坂画壇

http://hdl.handle.net/10112/16764
http://hdl.handle.net/10112/16764
f6badf21-713a-4660-bb67-490c12e9cf9e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20190331-02.pdf KU-1100-20190331-02.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-12
タイトル
タイトル 長澤蘆雪と大坂画壇
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他のタイトル
その他のタイトル Osaka Painters and Rosetsu
言語 en
著者 中谷, 伸生

× 中谷, 伸生

WEKO 33603
e-Rad 90247891

ja 中谷, 伸生

en Nakatani, Nobuo

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Looking at paintings by Nagasawa Rosetsu, the so-called eccentric painter, one finds characteristics that seem to resemble those of Osaka painters centered around Kimura Kenkadō. As for relationships to Osaka, one could mention Rosetsu's profound connections to the Yodo Domain, which was well known for fostering cultural connections between Kyoto and Osaka. In other words, the creation of deep connections between Kyoto and Osaka artists was a characteristic of the Yodo Domain: all the way from Ike Taiga (1723-76) and Baisa'ō (1675-1763) to Shinozaki Shō chiku (1781-1851) and Hirose Kyokusō (1807-63). In addition, as for Resetsu's reception among Osaka painters, one might mention Nishiyama Hōen (1804-67), who learned from Rosetsu and came to represent the shasei school in Osaka. All in all, it becomes clear that the Osaka painting world had deep connections to Rosetsu and his works. Conversely, we cannot reject the possibility that Rosetsu was influenced by Osaka painters. If we look at the Mori School, including the Osaka painter Mori Sosen (1747-1821) known for painting monkeys, and Okada Beisanjin (1744-1820) whose humorous painting style bear similarities to that of Rosetsu, as well as the freakish paintings of Rin Ryōen (1740s-1780s), we can easily imagine contemporary connections to Rosetsu. In this paper, I would like to discuss Rosetsu, who both worked and died in Osaka, and try to come to a deeper understanding of the painter through a comparison between the so-called eccentric painting style of Rosetsu and those of the Osaka painting world.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 文部科学省グローバルCOEプログラム 関西大学文化交渉学教育研究拠点
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 [東アジアの言語と表象]
言語 ja
書誌情報 ja : 東アジア文化交渉研究 = Journal of East Asian cultural interaction studies

巻 12, p. 3-21, 発行日 2019-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18827748
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12327433
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院東アジア文化研究科
言語 ja
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 蘆雪
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大坂画壇
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 淀藩
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 奇想
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:03:37.407378
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3