WEKO3
アイテム
妙見信仰と真武信仰における文化交渉
http://hdl.handle.net/10112/6113
http://hdl.handle.net/10112/6113a878a307-c4cb-408c-85cb-ed324d9902a4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2012-02-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 妙見信仰と真武信仰における文化交渉 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Cultural Interaction Between the Japanese Myōken Belief and Chinese Zhenwu Worship | |||||
著者 |
二階堂, 善弘
× 二階堂, 善弘 |
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概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Seen from the perspective of cultural interaction, Myōken was originally the representative deity of esoteric Buddhism; however, it is believed that under the influence of multiple gods, this deity underwent a change. For example, Zhenwu, as the god Zhenzhai Lingfu, blended and fused with Myōken. Because of this syncretism, a Zhenwu-type Myōken appears in figures, such as the Chiba Myōken. In other examples, however, Myōken assumes a form close to the Daishōgun, and a number of diverse images have been preserved. This diversity of the Myōken god suggests that it should be considered a composite of multiple gods. | |||||
書誌情報 |
東アジア文化交渉研究 = Journal of East Asian Cultural Interaction Studies 巻 5, p. 11-22, 発行日 2012-02-01 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18827748 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学文化交渉学教育研究拠点(ICIS) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 妙見 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 真武 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 道教 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 密教 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 神道 | |||||
シリーズ | ||||||
関連名称 | Vol.5 |