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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 東アジア文化研究科
  3. 東アジア文化交渉研究
  4. 第4号

日清戦争前の『申報』に見る日本広告について

http://hdl.handle.net/10112/4305
http://hdl.handle.net/10112/4305
5f4cce50-f75f-4d33-8d89-3c29816cb8ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
33-xie.pdf 33-xie.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-04-21
タイトル
タイトル 日清戦争前の『申報』に見る日本広告について
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Japanese Advertisements in the Shenbao Newspaper before the Sino-Japanese War
著者 謝, 薇

× 謝, 薇

WEKO 29792

謝, 薇

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概要
内容記述タイプ Other
内容記述 In 1871, China and Japan signed the “Eighteen Terms for Fostering Cordial
Relationships” which included thirty-three “China-Japan Trade Articles”. After this, the
two nations entered an era of treaty trade. In Shanghai, Japanese merchants gradually
established their presence, and advertisements were an integral part of their commercial
activities. This article examines Japanese advertisements in 24 issues of Shenbao from
1872-1895. Combining advertising with history, it presents Japanese advertisements from
the perspectives of advertisers, strategies, purposes and content. Three trends appeared
in the development of Japanese advertisements in the Shenbao: Japanese opera,
Japanese teashops and pubs, and Japanese cosmetics. The features of Japanese
advertisements in Shenbao, the diversity of advertisers, the increasingly strong
advertising consciousness, the variety of purposes and forms, and the periodic
characteristic of content, all coincided with the development of Japan after the Meiji
Reformation as Japan gradually matured into a developed country with trade, media, culture and education.
書誌情報 東アジア文化交渉研究 = Journal of East Asian Cultural Interaction Studies

巻 4, p. 555-575, 発行日 2011-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18827748
出版者
出版者 関西大学文化交渉学教育研究拠点(ICIS)
キーワード
主題Scheme Other
主題 申報
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本広告
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告主
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告策略
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告目的
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告内容
シリーズ
関連名称 Vol.4
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Ver.1 2023-05-15 19:08:05.957460
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