ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 総合情報学部
  3. 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要
  4. 第47号

Issues on Implementing Lesson Study in Bangladesh Context

http://hdl.handle.net/10112/13000
http://hdl.handle.net/10112/13000
bf428724-36eb-4c60-a99c-4eef4217ec69
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20180130-02.pdf KU-1100-20180130-02.pdf (787.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-06
タイトル
タイトル Issues on Implementing Lesson Study in Bangladesh Context
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Siddiquee, Muhammad Nur-E-Alam

× Siddiquee, Muhammad Nur-E-Alam

WEKO 23499

en Siddiquee, Muhammad Nur-E-Alam

Search repository
久保田, 賢一

× 久保田, 賢一

WEKO 44134
e-Rad 80268325

ja 久保田, 賢一

en Kubota, Kenichi

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Japanese lesson study, a teacher-led, school-based continuing, professional development approach, has been widely practiced in diff erent countries in Asia, Africa and North America for teachers’ professional skill development. A decade before, it was adopted as a means of teachers’ professional skills development in Bangladesh as on a pilot basis. By experiencing real lesson study in a Japanese’s context, as well as a JICA technical support team member of lesson study in Bangladesh, the researcher is interested in exploring issues on implementation lesson study in a Bangladesh context. The study aims to explore the factors that support or hinder the implementation of lesson study in the Bangladesh context. A qualitative research design was employed to carry out this study. Data were gathered from participants’ group discussion notes in a workshop of various stakeholders regarding lesson study along with semi-structured interviews and analyzed thematically. The study revealed that time, teachers’ workloads and perceptions of teaching observations are the main constraints. The lack of awareness of professional development and the examination-oriented culture rooted in the education system are the main challenges in implementing lesson study. The study also indicated that the lesson study provides a promising scope and opportunity for the teachers to collaborate, discuss and share their teaching experiences towards qualitatively improving a lesson.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 特集 青山 千彰教授 定年退職記念
書誌情報 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要

巻 47, p. 43-54, 発行日 2018-01-30
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1341156X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10484636
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
キーワード
主題Scheme Other
主題 Lesson Study
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teachers’ Professional Development
キーワード
主題Scheme Other
主題 Qualitative Research Design
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bangladesh.
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:59:11.638724
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3