ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語教育フォーラム
  4. 第13号

協同学習をとりいれた文学教材を用いた リーディング授業の実践報告 ―イギリス文学の散文の場合―

http://hdl.handle.net/10112/9572
http://hdl.handle.net/10112/9572
fa355918-5fe2-4b6b-9ac5-e7c14294d0f4
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20140331-06.pdf KU-1100-20140331-06.pdf (441.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-02-15
タイトル
タイトル 協同学習をとりいれた文学教材を用いた リーディング授業の実践報告 ―イギリス文学の散文の場合―
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Report on the Effects of Introducing English Literature into EFL Reading Classroom Activities through Cooperative Learning: On the Prose of British Literature
著者 後中, 陽子

× 後中, 陽子

WEKO 21148

後中, 陽子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 21149
姓名 Ushironaka, Yoko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this paper is to report on the effect of introducing literature as a teaching aid into the EFL classroom to educate through cooperative learning. The use of English literature in EFL classrooms in universities has been decreasing in recent years. It is doubtful whether this tendency meets the needs of students. As the basis of this study, from July 2009 to February 2010 an English poem was introduced into the classroom as an example of English literature. The results showed that students considered the introduction of a literary text as a teaching material made learning interesting. With this in mind, from April 2012 to January 2013 some British prose texts were introduced into two EFL reading classrooms through cooperative learning. A total of 90 students at Kansai University were surveyed on their opinions of literary texts as materials for the study of English. The students learned English by reading prose
works, and frequently discussed the works in small groups, and then each group recited
the prose they chose. This paper, therefore, aims to report on the effects of the
introduction of literary texts as a part of teaching materials and of cooperative learning.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
書誌情報 関西大学外国語教育フォーラム

巻 13, p. 79-98, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13472925
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11755690
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語教育研究機構
出版者(他言語)
値 Institute of Foreign Language Education and Research Kansai University
キーワード
主題Scheme Other
主題 文学教材
キーワード
主題Scheme Other
主題 協同学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 イギリス文学の散文と小説
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:23:50.413484
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3