ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語教育フォーラム
  4. 創刊号

外国語教育と学習の記述・分析・理論化における方法論の限界

http://hdl.handle.net/10112/1275
http://hdl.handle.net/10112/1275
aa59c28b-1418-4d11-880d-82a519774433
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100GI-20020331-02.pdf KU-1100GI-20020331-02.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-05
タイトル
タイトル 外国語教育と学習の記述・分析・理論化における方法論の限界
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Limits Of Methodology In Describing, Analysing And Theorising Foreign Language Teaching/Learning
著者 エスカンドン, アルトゥーロ

× エスカンドン, アルトゥーロ

WEKO 20983

エスカンドン, アルトゥーロ

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20984
姓名 Escandón, Godoy Arturo Javier
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper reflects on the limits of methodological approaches when describing, analysing and theorising on the teaching/learning process. Methodological approaches have been largely dominated by positivism (technical rationalism). And positivist methodology, in turn, leaves tacit knowledge (on which professional practice is built) outside of the research process. Furthermore, educational issues (course curriculum, students' approaches to learning/study, critic theory, etc.) are also omitted from the theoretical endeavour. While this methodological approach may have been valid in an industrial (Fordist) educational setting dominated by vocational and technical oreientations to educaiton, it now clashes with approaches that are more suited to teaching/learning foreign languages in the present. The lack of a curriculum, its domination by the language of positivism, or the conflinting influences of methodologies derived from discriplines more established (and considered more prestigious), i.e. Literature and Linguistics (which reproduce their own methodologies), produces in many case's an implosion of incoherent educational objectives. The methodology of practice (teaching and learning a foreign language) should be dealt with within new epistemic frameworks, such as Schön's 'reflection-in-action', which embraces professional (and students) performances based in tacit knowledge (knowing-in-action). This paper proposes to set the methodological issue of teaching/learning foreign languages within the discipline of Applied Linguistics, which by definition incorporates tacit lelments of practice and other disciplines' interdisciplinary constituents.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 和訳 小松晶子
書誌情報 関西大学外国語教育フォーラム

巻 1, p. 17-29, 発行日 2002-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13472925
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11755690
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語教育研究機構
出版者(他言語)
値 Institute of Foreign Language Education and Research Kansai University
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:25:47.104258
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3