ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語学部紀要
  4. 第17号

アイデンティティについて語るためのことば : 外国語学習環境の日本語学習者によるディスカッションの考察

http://hdl.handle.net/10112/11503
http://hdl.handle.net/10112/11503
9e73dbee-ce8a-4d50-9a27-ad6553b0ae31
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20171000-01.pdf KU-1100-20171000-01.pdf (441.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-11-20
タイトル
タイトル アイデンティティについて語るためのことば : 外国語学習環境の日本語学習者によるディスカッションの考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Discourses for Talking about Identities: Examining Discussions by Learners of Japanese in a Foreign Language Learning Setting
著者 嶋津, 百代

× 嶋津, 百代

WEKO 20945
e-Rad 90756868
ORCID iD 0000-0002-9230-1358

嶋津, 百代

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20946
姓名 Shimazu, Momoyo
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This study investigates where potentialities for research on identities lie in a foreign
language learning setting in which learner identity has not been well explored. The present paper examines how foreign language learners see and understand their own identities, using data from online-discussions on identity by learners of Japanese at a Korean university. These online-discussions were conducted as a part of classroom activities that aim to let learners increase awareness of other perspectives on the discussion topic through interactions
with their classmates. The process through which learners exchange opinions with
peers online is examined, and the discourses they select for talking about identities are
focused on. Qualitative analysis of the data reveals that learners first conceptualize the term "identity" on their own, and then begin to show their own senses of self about "who they are" through interactions with peers. From the analysis of extracts of their descriptions about identities, we find that learners come to see the connection between Japanese learning and their identities. We also find that even in a foreign language learning setting, if given opportunities to talk about their identities, this in itself offers learners a discursive environment
in which they can further construct their identities.
書誌情報 関西大学外国語学部紀要 = Journal of foreign language studies

巻 17, p. 1-16, 発行日 2017-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18839355
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12450939
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
キーワード
主題Scheme Other
主題 Foreign language learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learner identity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Sense of self
キーワード
主題Scheme Other
主題 Peer discussion
キーワード
主題Scheme Other
主題 Discourses
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:53:43.895941
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3