ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語学部紀要
  4. 第15号

国際協働プロジェクト参加を通しての「学びの質」

http://hdl.handle.net/10112/10484
http://hdl.handle.net/10112/10484
67a15658-d340-4845-a46e-22b060f73521
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20161000-03.pdf KU-1100-20161000-03.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-10-24
タイトル
タイトル 国際協働プロジェクト参加を通しての「学びの質」
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル A qualitative study of learning through participation in international volunteering
著者 八島, 智子

× 八島, 智子

WEKO 20919
e-Rad 60210233

八島, 智子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20920
姓名 Yashima, Tomoko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper focuses on international volunteering projects implemented for educational purposes by a non-profit organization and reports on a qualitative analysis of participants’ experiences from the perspective of intercultural learning. The study analyzed data from nine college-level participants who were interviewed and 189 who responded to a questionnaire administered after they completed each project. The interview questions focused on various aspects of the project including the reasons why they decided to participate, how the work was organized, human relations, as well as what they believed they learned from the experience. The analysis of the interviews used open coding and categorization procedures based on a grounded theoretical approach (Strauss & Cobin, 1998) and M-GTA (Kinoshita, 2007). The analysis yielded 26 categories that were graphically represented to indicate hypothesized relationships between categories. The analysis of the questionnaire data used the KJ method. Here, 432 comments were abstracted to 45 subcategories then to nine major categories, which were also graphically represented. The analysis of these emergent categories and of relationships between them revealed what participants went through as they took part in these international volunteering projects as well as the impact the experience had on their self-concept, mindset, emotions, and future image of themselves.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究論文
書誌情報 関西大学外国語学部紀要 = Journal of foreign language studies

号 15, p. 33-50, 発行日 2016-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18839355
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12450939
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 International volunteering
キーワード
主題Scheme Other
主題 Intercultural contact
キーワード
主題Scheme Other
主題 Intercultural learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Grounded theory approach
キーワード
主題Scheme Other
主題 M-GTA
キーワード
主題Scheme Other
主題 KJ-method
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学(Kansai University)
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:38:57.994221
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3