ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 関西大学外国語学部紀要
  4. 第14号

日本語「ノンネイティブ」教師の専門性とアイデンティティに関する一考察

http://hdl.handle.net/10112/10200
http://hdl.handle.net/10112/10200
ad3ffb6a-107e-464f-8b4b-9d89e25822b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20160300-02.pdf KU-1100-20160300-02.pdf (616.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-07
タイトル
タイトル 日本語「ノンネイティブ」教師の専門性とアイデンティティに関する一考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル A Study of the Expertise and Identities of Non-Native Teachers of Japanese
著者 嶋津, 百代

× 嶋津, 百代

WEKO 20905
e-Rad 90756868
ORCID iD 0000-0002-9230-1358

ja 嶋津, 百代
ISNI

en Shimazu, Momoyo

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20906
姓名 Shimazu, Momoyo
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This study aims to explore the process through that non-native (NNS) language teacher trainees gain their expertise and identities as Japanese language teachers based on their life stories. Life stories help individuals to understand themselves by reflecting on their life experiences, which could affect teaching practices. However, this area of inquiry is little investigated
among NNS teacher trainees. The participants are 10 graduate students in Japanese language teacher training programs at a university in Korea. They were asked to write, "Why did I want to become a Japanese teacher?" In their life stories, they wrote about their learning experiences and their path towards becoming a teacher, among other topics. As a result, their views on language, learners and learning became clear by the stories they told
about learning incidents. The NNS trainees' identities were explained in "an imagined
community" or "imagined identity" framework (Norton, 2000; Norton & McKinney, 2011;
Norton & Toohey, 2011). Their stories also show how they perceive their own potentiality as language teachers. Lastly, what this study implies for NNS language teachers and teacher
training are discussed.
書誌情報 関西大学外国語学部紀要 = Journal of foreign language studies

巻 14, p. 33-46, 発行日 2016-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18839355
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12450939
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学外国語学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 Non-native speaker Japanese teacher
キーワード
主題Scheme Other
主題 Identity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teacher education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Life story
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学 (Kansai University)
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:53:42.120163
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3