WEKO3
アイテム
異文化接触のクリティカルな瞬間におけるコトバの理解―社会文化論の観点から―
http://hdl.handle.net/10112/6885
http://hdl.handle.net/10112/688596467c1e-c781-4488-a5d3-f3463b50dd53
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 図書 / Book(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-07-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 異文化接触のクリティカルな瞬間におけるコトバの理解―社会文化論の観点から― | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_2f33 | |||||
資源タイプ | book | |||||
著者 |
八島, 智子
× 八島, 智子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 20601 | |||||
姓名 | Yashima, Tomoko | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Inspired by a story told by Professor Saito about an EFL learner's intercultural conflict experience in post-war Japan, the author analyzes critical moments in intercultural communication from the perspective of socio-cultural theory. In these moments, the learner understands the conceptual meaning or cultural and historical significance of words to the interlocutor. In other words, the learner's knowledge of the dictionary meaning of a word becomes enriched through interpersonal communication. Since intercultural conflicts usually involve emotional reactions, the language embedded in the scene is likely to be memorized as an embodied experience. The author further discusses the nature of language learning in intercultural contact scenes as lived experience and demonstrates how these scenes can compliment structured classroom learning. | |||||
書誌情報 |
英語授業実践学の展開 p. 116-129, 発行日 2007-02-28 |
|||||
ISBN | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | ISBN | |||||
関連識別子 | 9784385360799 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | (C)株式会社 三省堂:このデータは、三省堂の許諾を得て作成しています。 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 三省堂 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intercultural contact | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化接触 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | language learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | socio-cultural theory | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会文化論 |