WEKO3
アイテム
The cerebral basis for language learner strategies: A near-infrared spectroscopy study
http://hdl.handle.net/10112/12995
http://hdl.handle.net/10112/12995515349a9-894c-4562-8f37-9a7bf036c1f4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-03-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The cerebral basis for language learner strategies: A near-infrared spectroscopy study | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
竹内, 理
× 竹内, 理× 池田, 真生子× 水本, 篤 |
|||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this paper, we validate Macaro's (2006) model of strategy use among language learners by assessing the amount of neural activity around the prefrontal cortex, the supposed locus of working memory (WM). We also examine whether WM activation during first language (L1) strategy deployment is lower than WM activation during second language (L2) strategy deployment, as predicted by Macaro's model. In theanalysis, we consider data obtained through an innovative neuroimaging technique (nearinfrared spectroscopy) and stimulated-recall interviews. The results reveal greater brain activity during execution of the L1 and L2 tasks than in a control condition; further, use of strategies in the L2 resulted in stronger WM activation than use of strategies in the L1. These results provide partial support for the validity of Macaro's model. | |||||
書誌情報 |
en : Reading in a Foreign Language 巻 24, 号 2, p. 136-157, 発行日 2012-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 15390578 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | National Foreign Language Resource Center | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | brain imaging | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learner strategy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | working memory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading strategy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Macaro's framework | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |