ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

Validity argument for the VELC Test® score interpretations and uses

http://hdl.handle.net/10112/13014
http://hdl.handle.net/10112/13014
48f19d4e-cc95-4074-8ea2-51afc2b907b2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20160126-00.pdf KU-1100-20160126-00.pdf (840.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-03-08
タイトル
タイトル Validity argument for the VELC Test® score interpretations and uses
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 熊澤, 孝昭

× 熊澤, 孝昭

WEKO 20469

en Kumazawa, Takaaki

ja 熊澤, 孝昭

Search repository
靜, 哲人

× 靜, 哲人

WEKO 20470

en Shizuka, Tetsuhito

ja 靜, 哲人

Search repository
望月, 正道

× 望月, 正道

WEKO 20471

en Mochizuki, Masamichi

ja 望月, 正道

Search repository
水本, 篤

× 水本, 篤

WEKO 20472
e-Rad 80454768
ORCID iD 0000-0001-6588-4052

en Mizumoto, Atsushi

ja 水本, 篤

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Background: Placement testing is a crucial issue in Japanese universities. In the majority of language programs, classes are streamed by proficiency levels based on students’ placement test score for efficient instruction because university students’ proficiency levels vary greatly even in the same program. The Visualizing English Language Competency Test® [VELC Test® (VELC Research Group, 2013)] was designed particularly for making Japanese university students’ proficiency and placement decisions.
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Methods: This study provides a validity argument for the VELC Test® score interpretations and uses using Kane’s (2006) argument-based validity framework when administered to 4407 Japanese university students as a placement test.
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Results: Four inferences from observation to decision were adequately made due to the facts that: (a) most of the VELC Test® items were working as placement items (scoring), (b) the VELC Test® (k = 120) was reliable with the small amount of error (generalization), (c) test-takers’ VELC Test® score could show what they could do with their English (extrapolation), and (d) the VELC Test® could be used to separate testtakers’ proficiency into three levels and could be useful for test-takers’ further learning (decision).
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Conclusions: This study indicated that administrators could make valid Japanese university students' placement decisions with this test.
書誌情報 en : Language Testing in Asia

巻 6, 号 2, p. 1-18, 発行日 2016-01-26
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 22290443
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1186/s40468-015-0023-3
権利
権利情報 (C) 2016 Kumazawa et al. Open Access This article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0
International License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in
any medium, provided you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons
license, and indicate if changes were made.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Springer
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Validity argument
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Placement testing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Generalizability theory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rasch model
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:28:26.453694
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3