ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

Validation of a Vocabulary Learning Strategy Scale and Its Relationship to Vocabulary Level Test Scores

http://hdl.handle.net/10112/13011
http://hdl.handle.net/10112/13011
bb7569b4-44d4-4e59-be38-33be12b5f7f7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20150000-03.pdf KU-1100-20150000-03.pdf (1.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-03-07
タイトル
タイトル Validation of a Vocabulary Learning Strategy Scale and Its Relationship to Vocabulary Level Test Scores
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Kudo, Mitsuru

× Kudo, Mitsuru

WEKO 20298

en Kudo, Mitsuru

Search repository
水本, 篤

× 水本, 篤

WEKO 20299
e-Rad 80454768
ORCID iD 0000-0001-6588-4052

en Mizumoto, Atsushi

ja 水本, 篤

Search repository
Kumazawa, Takaaki

× Kumazawa, Takaaki

WEKO 20300

en Kumazawa, Takaaki

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is two-fold: firstly, to validate a questionnaire of self-regulated vocabulary learning strategies (VLS), based on a strategic self-regulation(S2R) model of language learning (Oxford,2011), and secondly, to investigate the relationships between self-regulated VLS and vocabulary size. An explanatory factor analysis on the data of 216 Japanese EFL students yielded the following seven factors. which could reflect constructs hypothesized from the S2R model to a reasonable extent: (a) planning for goal achievement, (b) obtaining and using preferred resources, (c) conceptualizing by linking/combining related vocabulary, (d) planning for positive affective strategies, (e) using auditory sense to understand and remember, (f) generating and maintaining extrinsic motivation, and (g) increasing instrumental motivation. Among the seven strategic vocabulary learning constructs, (b), (c) and (g) were moderately correlated to vocabulary size. Furthermore, these strategies were strongly correlated with self-regulatory and planning strategies. The results suggest an integral role for these variables in vocabulary learning.
書誌情報 en : Asian journal of English language teaching

巻 25, p. 81-111, 発行日 2015
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 10262652
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11493743
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Chinese University Press
言語 en
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
出版者(他言語)
言語 ja
値 中文大學出版社
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:28:41.261638
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3