WEKO3
アイテム
The Time Domain Factors Affecting EFL Learners' Listening Comprehension: a Study on Japanese EFL Learners
http://hdl.handle.net/10112/11491
http://hdl.handle.net/10112/11491f9bbc285-8b5a-4cf0-b67e-25b5c61b237f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-11-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Time Domain Factors Affecting EFL Learners' Listening Comprehension: a Study on Japanese EFL Learners | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | EFL学習者のリスニング影響をおよぼす時間的要因:日本語母語EFL学習者を対象とする調査 | |||||
著者 |
Sugai, Kosuke
× Sugai, Kosuke× 山根, 繁× Kanzaki, Kazuo |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 20291 | |||||
姓名 | 菅井, 康祐 | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 20292 | |||||
姓名 | 山根, 繁 | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 20293 | |||||
姓名 | 神崎, 和男 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A bulk of research has been conducted to clarify the effect of speech rate and pause duration on listening comprehension. Some previous studies have shown that a slower speech rate facilitates listening comprehension, while others have yielded opposite results. The conflicting results imply that it is very difficult to specify the most appropriate speech rate for every EFL listener. This study aims to clarify experimentally how pause duration and articulation rates affect EFL learners' listening comprehension by precisely controlling the two parameters: articulation rate and pause duration. Through two listening tests given to Japanese EFL learners, we obtained the result that longer pauses (450 ms) facilitate the listening comprehension of lower intermediate EFL learners, while slower articulation rate does not necessarily have a positive effect on learners' listening comprehension. This means a pause inserted in a passage provides listeners with additional information processing time and thus enhances the comprehensibility of the aural input. | |||||
書誌情報 |
ARELE : annual review of English language education in Japan 巻 27, p. 97-108, 発行日 2016-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448560 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA10890588 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | 10.20581/arele.27.0_97 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本論文の著作権は全国英語教育学会に属する | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | The Japan Society of English Language Education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University | |||||
出版者(他言語) | ||||||
値 | 全国英語教育学会 |