WEKO3
アイテム
A comparison of cognitive processing during cloze and multiple-choice reading tests using brain activation
http://hdl.handle.net/10112/10355
http://hdl.handle.net/10112/10355f6b071af-603c-4345-a9a9-61c5020befab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-08-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A comparison of cognitive processing during cloze and multiple-choice reading tests using brain activation | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
水本, 篤
× 水本, 篤× 池田, 真生子× 竹内, 理 |
|||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study compares cognitive processing and cerebral activation during a cloze test to a multiple-choice reading test. Data were obtained through an innovative neuroimaging technique (near-infrared spectroscopy, NIRS) and stimulated recall interviews. Fifteen Japanese EFL (English as a foreign language) learners participated. Greater brain activation was observed in the cloze condition than in the multiple-choice condition. Individual variation in degree of cerebral activation was also found and further examined by referencing the stimulated recall interviews. Pedagogical and research implications are provided, especially emphasizing that practitioners and researchers should exercise caution and informed judgment when they use cloze tests. | |||||
書誌情報 |
en : ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 巻 27, p. 65-80, 発行日 2016-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 13448560 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA10890588 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本論文の著作権は全国英語教育学会に属する | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Japan Society of English Language Education | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cloze test | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クローズ テスト | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Reading | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リーディング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multiple-choice | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多肢選択 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | NIRS | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ニルス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | brain | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 脳 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学(Kansai University) | |||||
出版者(他言語) | ||||||
値 | 全国英語教育学会 |