ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 文学部
  3. 雑誌発表論文等

就学前の“気になる”子どもの理解とアセスメント

http://hdl.handle.net/10112/13370
http://hdl.handle.net/10112/13370
52676306-d4af-4767-ac34-7557fbb599d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-201712-15-00.pdf KU-1100-201712-15-00.pdf (779.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-28
タイトル
タイトル 就学前の“気になる”子どもの理解とアセスメント
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Understanding and evaluation of preschool "children of concern"
著者 合原, 晶子

× 合原, 晶子

WEKO 12043

合原, 晶子

Search repository
虫明, 淑子

× 虫明, 淑子

WEKO 12044

虫明, 淑子

Search repository
加戸, 陽子

× 加戸, 陽子

WEKO 12045
e-Rad 10434820

加戸, 陽子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 12047
姓名 Gohara, Akiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 12048
姓名 Mushiake, Yoshiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 12049
姓名 Kado, Yoko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The expression "children of concern" is often used among kindergarten teachers and nursery school staffs, however, there is no unified view or consensus regarding the meaning of this word and the area covered by this term. This study reviewed articles dealing with nursery school teacher's awareness of "children of concern". Nursery school teachers tended to focus on an adaptive behavior which allow children to participate in group activities in the classroom, and also focused on social relationships such as eye contact and friend relationships. Clumsiness was also taken up as an important sign of the needs for special support. Furthermore, present study outlined various assessments for preschoolers. New assessment tool for nursery school teachers was developed with the aim of providing the basis of optimal support to meet the needs of each child. It is important to provide ongoing and transitional supports with a long-term prospect, and to prevent psychiatric comorbidities by sharing information among supporters based on objective evaluation from early development at nursery school.
書誌情報 子ども・子育て支援研究センター年報

巻 7, p. 13-21, 発行日 2017-12-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 広島文化学園
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
キーワード
主題Scheme Other
主題 “気になる”子ども
キーワード
主題Scheme Other
主題 "children of concern"
キーワード
主題Scheme Other
主題 神経発達障害
キーワード
主題Scheme Other
主題 neurodevelopmental disorder
キーワード
主題Scheme Other
主題 アセスメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 assessment
キーワード
主題Scheme Other
主題 人間関係・対人関係
キーワード
主題Scheme Other
主題 social relationship
権利
権利情報 (C)子ども・子育て支援研究センター:このデータは、子ども・子育て支援 研究センターの許諾を得て作成しています。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:21:15.082150
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3