ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 心理学研究科
  3. Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要
  4. 第6号

定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その6)

http://hdl.handle.net/10112/00018762
http://hdl.handle.net/10112/00018762
b8ab0125-3a99-4e69-ba4c-707de24fed57
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20160308-08.pdf KU-1100-20160308-08.pdf (971.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-01-09
タイトル
タイトル 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その6)
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Community Clinical Psychological Support of an Evening High School (VI)
言語 en
著者 清澤, 千絢

× 清澤, 千絢

WEKO 36955

ja 清澤, 千絢

Search repository
川田, 麻菜美

× 川田, 麻菜美

WEKO 36956

ja 川田, 麻菜美

Search repository
構, 美穂

× 構, 美穂

WEKO 36957

ja 構, 美穂

Search repository
向阪, 俊佑

× 向阪, 俊佑

WEKO 36958

ja 向阪, 俊佑

Search repository
佐藤, 栞

× 佐藤, 栞

WEKO 36959

ja 佐藤, 栞

Search repository
高橋, 圭佑

× 高橋, 圭佑

WEKO 36960

ja 高橋, 圭佑

Search repository
中田, 行重

× 中田, 行重

WEKO 36709
e-Rad 00243858

ja 中田, 行重
ISNI

en Nakata, Yukishige

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 36961
姓名 Kiyosawa, Chihiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 36962
姓名 Kawata, Manami
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 36963
姓名 Kaname, Miho
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 36964
姓名 Kousaka, Syunsuke
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 36965
姓名 Satou, Shiori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 36966
姓名 Takahashi, Keisuke
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 ある定時制高校への大学院生による地域臨床的な支援活動は今年で6年目となった。今年度は、昨年度に引き続き「改訂版支援モデル(循環型)」に基づく活動を充実させ、生徒対応や教室内支援、グループワークの実施、先生方との共有ファイルによる情報共有、相談室通信の発行を行った。昨年度、先生方との連携強化が課題として挙げられていた。それを受け今年度は、教室内支援のメンバーを固定し、教科担当の先生との問題共有やニーズの把握をスムーズに行えるような体制を整えた。さらに、今年度は校内巡回を積極的に行い、支援活動を校内全体に拡大することでより多くの生徒と関係を築くことができた。これらの活動を通じて、支援メンバーからも生徒に関する情報を先生方へ積極的にフィードバックできるようになり、相互的な情報共有が可能となった。また、同校にて新しくNPO法人が“居場所づくり”の活動を開始するという環境の変化を、支援メンバー内での密な情報共有と、先生方との連携により乗り越えることができた。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 It has been 6 years since a team of graduate students began offering psychology support to an evening high school. This article reports on the approach to enhance efforts and consider the challenges to the activities of the next fiscal year. This year, we continued to enhance the activities based on "the revised support model" (circulation type) from last year, supported students during class, produced a group project, shared information with teachers through shared files, and issued counseling room communications. Last year, enhancing cooperation with teachers was a problem. Therefore, each member was assigned to be in charge of a class this year, in order to share problems with subject teachers and to clearly understand their needs. In addition, an expansion of support to the whole school, such as visiting classrooms to talk with students, has allowed us to form relationships with many students. Through these activities, because members were able to tell teachers information about more students, two-way communication was facilitated. Members were able to clear the hurdle of environmental change, which the NPO corporation started as "the making of a place to stay" because information sharing took place between members and members cooperated with teachers.
書誌情報 Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要

巻 6, p. 67-74, 発行日 2016-03-08
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12590224
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻
キーワード
主題Scheme Other
主題 定時制高校
キーワード
主題Scheme Other
主題 校内巡回
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報共有
キーワード
主題Scheme Other
主題 連携
キーワード
主題Scheme Other
主題 evening
キーワード
主題Scheme Other
主題 high school
キーワード
主題Scheme Other
主題 share the information
キーワード
主題Scheme Other
主題 cooperation
キーワード
主題Scheme Other
主題 visiting classroom
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:54:08.475912
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3