WEKO3
-
RootNode
アイテム
定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その3)
http://hdl.handle.net/10112/00018733
http://hdl.handle.net/10112/000187330104898e-7f9d-4e05-901d-44a931e6ef87
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-01-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その3) | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Community Clinical Psychological Support of an Evening High School (III) | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
山見, 有美
× 山見, 有美× 細見, 知加× 吉川, 真衣× 西中, さおり× 中條, 淳博× 津田, 政志× 中島, 妃佳里× 井上, 菜々× 中田, 行重 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36813 | |||||
姓名 | Yamami, Yumi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36814 | |||||
姓名 | Hosomi, Chika | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36815 | |||||
姓名 | Yoshikawa, Mai | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36816 | |||||
姓名 | Nishinaka, Saori | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36817 | |||||
姓名 | Chujo, Atsuhiro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36818 | |||||
姓名 | Tsuda, Masashi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36819 | |||||
姓名 | Nakajima, Hikari | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36820 | |||||
姓名 | Inoue, Nana | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 筆者らは今年度もある定時制高校への心理臨床的な支援を行ってきた。今年は高校の先生方が筆者らを校内支援委員会に招いたり、生徒の情報を積極的に提供してくださったりするなど、筆者らの支援活動の意義が先生方に確かに認められていることを感じる年であった。そこで、本稿はいつものように、本年度1年間の活動経過を記述のうえで、先生方との連携が強くなっていることを示す2つの事例を描写する。そして、このような高校支援のあり方に関するモデルを提示する。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | For the past two years, the authors have been continuing to provide psychological support to an evening high school. Some changes have occurred; school teachers invited us to attend an in-school committee and constantly shared information about students in difficult situations. It implies that our activity and its significance have been recognized among the teachers. In this article, the details of our activity is reported with two cases which show growth in our coalition with the teachers. A model for providing psychological support to high schools is also introduced. | |||||
書誌情報 |
Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要 巻 3, p. 79-87, 発行日 2013-03-12 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12590224 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 定時制高校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域臨床 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グループワーク | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 効果 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | evening high school | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | community clinical psychology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | support | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | group work | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | effect | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |